Actualizări live: războiul Rusiei în Ucraina

Un ecran îl arată pe președintele rus Vladimir Putin ținând un discurs în timp ce soldații aliniază Piața Roșie în timpul paradei militare de Ziua Victoriei de la Moscova, pe 9 mai.
Un ecran îl arată pe președintele rus Vladimir Putin ținând un discurs în timp ce soldații se aliniază în Piața Roșie în timpul paradei militare de Ziua Victoriei de la Moscova pe 9 mai (Kirill Kudryavtsev/AFP/Getty Images)

Doi reporteri ruși se pare că au publicat cel puțin 30 de articole pe un site de știri pro-Kremlin, lenta.ru, criticând luni invadarea Ucrainei de către președintele rus Vladimir Putin și reprimarea criticilor de către guvernul său.

CNN a revizuit articole – aproape imediat șterse – unele legate de aniversarea a 77 de ani de la înfrângerea Germaniei naziste de către Uniunea Sovietică, în timp ce altele l-au criticat pe liderul rus că l-a folosit Ziua Victoriei Pentru a-și justifica atacul sângeros asupra Ucrainei.

Jurnaliștii Igor Polyakov și Alexandra Miroshnikova au făcut mai multe acuzații în articolele lor, inclusiv că oficialii ruși ai apărării „și-au mințit rudele” cu privire la cei uciși în scufundarea marinei ruse. Flota majoră a Mării Negre Moskva El l-a acuzat pe Putin că a purtat unul dintre „cele mai sângeroase războaie ale secolului XXI”.

Polyakov și Miroshnikova au postat pe lenta.ru: „Putin și cercul lui sunt sortiți unei confruntări în instanță după încheierea războiului”. Putin și camarazii săi nu vor putea să se justifice sau să scape după ce au pierdut acest război.”

Polyakov și Mirochenkova sunt ambii editori comerciali la lenta.ru, un important site de știri rusesc pro-Kremlin. Compania-mamă a outlet-ului a fost recent achiziționată de Sberbank rusesc, Care face obiectul sancțiunilor SUA din cauza invaziei Rusiei în Ucraina.

CNN a contactat jurnaliştii şi lenta.ru pentru comentarii, dar nu a primit imediat un răspuns.

Parlamentul Rusiei A adoptat o lege la începutul lunii martie Incriminarea a ceea ce consideră că minciuni despre războiul Rusiei în Ucraina. Încălcarea acestei legi poate duce la o amendă de 1,5 milioane de ruble (aproximativ 21.467 USD) sau la închisoare de până la 15 ani. Putin și mass-media de stat se referă în continuare la războiul terestre pe scară largă din Ucraina drept o „operație specială”.

READ  Autobuz sau tren? Primul „vehicul cu mod dublu” din lume începe să funcționeze în Japonia

Site-ul independent de știri rus Mediazone publicat Ceea ce a spus ea a fost o declarație a lui Polyakov și Miroshnikova după ce au apărut articolele.

„Putin este un dictator megaloman”, au spus aceștia citați. Putin trebuie să plece. El a început un război fără sens și duce Rusia într-un șanț”.

Polyakov și Miroshnikova nu numai că au respins public poziția guvernului cu privire la invazie, dar l-au acuzat pe Putin că a mințit încă de la început despre intențiile sale în Ucraina.

Putin a mințit în mod repetat cu privire la planurile sale pentru Rusia în Ucraina, stabilindu-și la început un obiectiv și apoi unul complet diferit.”

Ei au citat apelul lui Putin pentru „eliberarea Donbassului”, „de-nazificarea” și „demilitarizarea Ucrainei”, ca exemple a ceea ce au descris ca fiind înființarea în grabă a justificărilor pentru un război inutil.

Un articol din seria Ziua Victoriei a duo-ului s-a concentrat pe ceea ce ei au descris drept mințind armata rusă pe familiile marinarilor care au murit la bordul Moscovei. CNN a raportat anterior Părinții ruși îngrijorați caută informații despre soarta marinarilor de la bordul navei care a fost scufundată de două rachete ucrainene sa scufundat luna trecuta.

Articolul susținea că Marina Rusă ar fi putut republica fotografii vechi ale echipajului Moscovei pentru a indica faptul că mai mulți marinari au ieșit nevătămați de pe navă decât au făcut-o de fapt.

„Videoclipul cu comandamentul Flotei Mării Negre și membrii echipajului distribuit de Ministerul Apărării după tragedie poate fi arhivat deoarece o rudă a unuia dintre membrii echipajului dispăruți l-a recunoscut deja în același videoclip”.

CNN nu a putut confirma în mod independent aceste afirmații.

READ  Mediatori care încearcă să evite confruntarea dintre Hamas și Israel

Fiecare articol de pe lenta.ru a început cu aceeași petiție urgentă sub titlul principal.

Disclaimer: Acest material nu a fost aprobat de stat și, prin urmare, administrația prezidențială îl va șterge… Cu alte cuvinte: faceți urgent o captură de ecran sau va fi șters.”

De asemenea, se pare că duoul s-a îndepărtat de lenta.ru spunând: „Căutăm de lucru, avocați și eventual azil politic!”

Și au continuat într-un îndemn clar la acțiune: „Nu vă temeți, nu tăceți. Rezistați! Nu sunteți unul, sunteți mulți! Viitorul este al vostru!… Pace Ucrainei!”

Criticile la adresa guvernului sunt rareori raportate în mass-media rusă – mai ales după izbucnirea războiului în Ucraina în februarie. Ultima prezentare majoră de presă a opoziției din mass-media de stat a fost atunci când era redactor de multă vreme la televiziunea rusă Marina Ovsianikova Un banner anti-război este ridicat în timpul unei transmisiuni în direct pe Channel One din Rusia, în martie. A fost arestată și amendată cu 30 de mii de ruble.

Ovsyannikova raportează acum despre un post de știri deținut de german din Rusia și Ucraina

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.