Consiliul presei din Turcia amendează lanțurile de televiziune pentru că a acoperit Imamoglu

Organismul de supraveghere al presei din Turcia a amendat două canale de televiziune și interdicții de difuzare după ce au acoperit o pedeapsă cu închisoarea și o interdicție politică asupra primarului Istanbulului. Ekrem Imamoglu.

Consiliul Suprem de Radio și Televiziune, sau RTUK, a amendat Tele1 după ce doi comentatori de top, redactorul-șef Merdan Yanardag și profesorul Emre Kongar, au numit decizia împotriva lui Imamoglu o „lovitură împotriva voinței poporului” care a ales primarul în 2019.

Imamoglu, un probabil oponent al președintelui Recep Tayyip Erdogan la alegerile prezidențiale de anul viitor, a fost condamnat săptămâna trecută la peste doi ani de închisoare și interzis să facă politică pentru că a „insultat” funcționarii publici. Sondajele recente spun asta Mulți turciinclusiv susținătorii partidului de guvernământ, consideră decizia ca fiind nedreaptă și motivată politic.

HalkTV a fost amendat și de RTUK când doi comentatori au raportat că opoziția l-a numit pe ministrul Afacerilor Interne Süleyman Soylu „ministru al afacerilor penale”. „Internă” și „criminală” rime în turcă.

„Am devenit RTUK deranj major „Este aproximativ 6% din veniturile lunare din publicitate ale seriei sale”, a spus Yanardag ca răspuns la sancțiunea financiară.

Yanardag a criticat decizia pentru încălcarea libertății de exprimare și „fabricarea de infracțiuni inexistente”, și a spus că, în ochii organului de control al presei, a nu gândi în același mod ca guvernul a devenit o crimă.

Emisiunea matinală HalkTV găzduită de jurnalistul veteran Aysenur Arslan a fost, de asemenea, amendată pentru „lăudarea terorismului prin gesturi faciale”. Ilhan Taskiun membru al RTUK nominalizat de Partidul Popular Republican (CHP) de opoziție.

Arslan, septuagenarul care găzduiește celebrul „Media Quarter”, și-a batjocorit decizia de a o interzice trei zile. „Se pare că am reușit gesturi faciale Lăudând terorismul și obsedând RTUK pentru el”, a scris ea pe Twitter. „În prezent, exersez mai multe gesturi faciale în fața oglinzii, ca să pot face gesturi pentru RTUK.” Apoi, pe un ton mai sobru, ea a făcut apel la grupurile de presă și la politicienii de opoziție. să se pronunțe împotriva a ceea ce ei au numit acuzații „inventate”.

READ  Australia, Noua Zeelandă și Japonia furnizează apă, provizii și ajutor pentru comunicații Tonga

O a treia amendă i-a fost plătită Fox TV: „Dacă Erdogan va intra pe piață într-o zi, îi va fi rușine de toate declarațiile sale despre economie”, a declarat Sera Kadigil, un deputat deschis al Partidului Muncitorilor Turci din Istanbul.

RTUK a fost adesea acuzat că a înecat canalele de știri independente sau critice Sub amenzi și pedepse grele. Amenzile se bazează pe canale. Venituri din publicitateFiecare amendă reduce de la trei la cinci la sută din veniturile lunii precedente. Cele trei amenzi separate vor costa pe Arslan 9% din veniturile din publicitate ale HalkTV pentru luna noiembrie.

Deciziile RTUK au fost controversate de ani de zile, dar în condițiile în care Turcia se confruntă cu alegeri în prima jumătate a anului 2023, organismul de stat și-a întărit controlul asupra presei care critică guvernul. cel Raport anual de monitorizare mass-media 2021, întocmit de Asociația Jurnaliștilor din Ankara, a declarat că în 2021, 80 din cele 103 amenzi și penalități au mers către canale critice la adresa guvernului. Cinci canale (Halk TV, Tele 1, KRT, Fox TV și Haberturk) au plătit un total de 23 de milioane de TL (1,2 milioane de dolari).

Okan KonoralpUn alt membru RTUK nominalizat de CHP a spus că, odată cu ultima rundă de amenzi, penalitățile doar pe canalele independente au ajuns la 15 milioane TL (803.500 USD) până acum în 2022.

În februarie, RTUK a raportat serviciilor în limba turcă ale Voice of America, Deutsche Welle din Germania și Euronews că Obțineți o licență oficială sau blocați conținutul acestuia. Accesul la Deutsche Welle și Voice of America a fost blocat în iulie, după ce punctele de vânzare au refuzat comenzile pentru licențe.

READ  125 de morți într-o fugă de fotbal în Indonezia, după ce poliția a folosit gaze lacrimogene pe un stadion

Nacho Sánchez Amor, raportorul Parlamentului European pentru Turcia, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la noua mass-media Legea anti-dezinformareCeea ce crește stăpânirea guvernului asupra rețelelor de socializare și procesul lui Imamoglu, pe care l-a descris drept „ostatic politic”.

„Aș dori să-mi reiterez aprecierea pentru rolul Turciei ca mediator între Ucraina și Rusia și în Mediere în Inițiativa pentru cereale la Marea Neagrăa spus social-democratul spaniol, care a vizitat Ankara și Istanbul în această săptămână. Dar a criticat și progresul democratic al țării candidate la aderarea la Uniunea Europeană. „Deocamdată, îmi pare rău să observ că în cazul Turciei nu putem vorbi decât despre o lipsă de progres”, a spus el. „Modelul pe care îl prezintă astăzi guvernul turc este caracterizat de un regim autoritar și de absența controalelor și echilibrului”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.