Recenzia filmului românesc – Călătoriile doamnelor, Horror în pădure, Ceartă în aer: filme de vacanță

În sfârșit au venit sărbătorile și odată cu ele inevitabila verdeață de sezon la televizor, de la poveștile de dragoste de Crăciun până la Singur acasa (toate părțile). Pentru alternative mai profunde, mai întunecate sau mai amuzante, consultați recomandările de mai jos.

Momentan în Muzeul Țăranului Român Cinema, în București, poți urmări Theodor Platon casa de papusiNu un film de sărbători în sine, ci cel mai tare ceas al perioadei. Platon se arată în primul său efort de regizor când se alătură bunicii sale și vechiului ei grup de prieteni în vacanța lor anuală. Doamnele vorbesc, fac grătar, se relaxează în saună și vorbesc mai mult în timp ce camera lui Platon înregistrează discret zilele lor împreună. Ei discută despre orice, de la modă la relații, cunoștințe străvechi și cioplirea locului cuiva în lumea unui bărbat. casa de papusi În mare parte, o plimbare foarte amuzantă, acestea sunt doamne pline de viață, cu un mare simț al umorului și capacitatea de a prețui viața în ciuda tragediilor inevitabile de pe parcurs. O pastilă a fericirii care afirmă viața. ___STEADY_PAYWALL___

Până de curând, a lui Radu Muntean toate S-a prezentat și în cinematografe, dar acum poți Alăturați-vă Netflix. Este opusul House of Dolls, dar este foarte mult un film de Crăciun, deși pe o latură mai întunecată. Filmul urmărește un grup de prieteni bucureșteni care oferă ajutor înainte de Crăciun familiilor din satele izolate. Când surprind un bătrân rătăcind pe marginea drumului, mașina lor se blochează în noroi, iar de aici încolo, călătoria devine din ce în ce mai grotesc pentru orășeni, ale căror prietenie și intenții umane se prăbușesc mai repede decât o cădere amenințătoare. o noapte. isteț, nemilos, toate Minunat de distractiv.

Radu Muntean a făcut un alt film grozav în 2006, și a fost difuzat și în preajma Crăciunului, de data aceasta în timpul revoluției din 1989. Hârtia va fi albastră Urmărește un polițist care își părăsește plutonul pentru a se alătura mișcării revoluționare în noaptea de 22 decembrie, ducând la o echipă frenetică de căutare. Drama este o poveste palpitantă, amuzantă și în cele din urmă foarte emoționantă a unui moment istoric spus dintr-o perspectivă personală. Puteți să-l vizionați la televizor în această perioadă sau să cumpărați un DVD.

Ultima recomandare este business as usual pentru că niciun sezon de vacanță nu ar fi complet fără clasicul incontestabil, foarte amuzant Corneliu Porumboiu. A fost sau nu? / 12:08 la est de București. Când trei cetățeni ai orașului de provincie Vaslui se întâlnesc la studioul local de televiziune pentru a discuta dacă și în orașul lor de provincie a avut loc o revoluție, lucrurile merg îngrozitor (și amuzant) greșit între un prezentator îngâmfat, un profesor de alcool și un pensionar deprimat. Aruncă o privire la un fotograf incompetent și la un studio dărăpănat și ai un film incredibil de groaznic, care este, de asemenea, foarte emoționant și înțelept. Cel mai probabil filmul va fi la televizor, dar îl puteți găsi și pe Netflix și pe DVD.

Sărbători fericite, dragi români din interior, să fie fericiți și optimiști.

Scrisă de Ioana Moldovan, editorialist, ioana.moldovan@romania-insider.com
Informații imagine și credit: 12:08 Est București în Cinemagia