Recenzie de film: Festivaluri de vară: Il Cinema Ritrovato & TIFF

Plină de festivaluri care au loc fizic, iulie și august, unele mai târziu decât lunile anterioare, este o fereastră grozavă pentru evenimente după o iarnă lungă și primăvară și înainte de o toamnă cu aspect incert. Încântat să mă alătur și să reunesc vechii prieteni și colegi, am pornit la drum și am ajuns în primele două numere de pe lista mea. __ STEADY_PAYWALL___

Cinematograf redescoperit („Redescoperirea cinematografiei”), în orașul Bologna din nordul Italiei, există de treizeci și cinci de ani. A avut loc între 20 și 27 iulie Cineteca Bologna, cel mai important festival dedicat restaurarii filmelor, prezinta filme vechi care au fost restaurate de centre si laboratoare specializate, dar prezinta si cel mai recent tarif. Majoritatea participanților se întorc în fiecare an, iar noii participanți jură că vor face același lucru, pentru că nu există covor roșu, nu există concurență, nu există chestii de lux, doar cinema, de dimineața până la miezul nopții. Ea este o încântare.

Omagiu de anul acesta pentru regizorul american George Stevens a avut hit-uri (femeia anului, cu Katharine Hepburn și Spencer Tracy (și Lesser Known Treasures)Îmi amintesc de mamaȘi ceva pentru care să trăiești) în timp ce îi salutăm Romy Schneider Ea a oferit unele dintre cele mai influente roluri ale sale în filmele cu Claude Sautet (lucruri din viataȘi Cesar și Rosalie). În Bologna puteți alege clasici restaurați în toată gloria lor (perfect pentru Otto Preminger Anatomia unei crimeNemuritorul Francois Truffaut 400. lovituri), descoperi lucruri interesante precum un titlu mitic M-am trezit țipând (1941) și aleea coșmarului (1947), sau Wondering About Silent Films So Rarely Seen Hitherto (Moritz Stiller Comedy 1920) pofticios).

READ  „Un loc liniștit partea 2” a lui Krasinski

Descoperirea, redescoperirea și restaurarea cinematografiei mondiale este una dintre cele mai importante misiuni ale festivalului și doar la Bologna se pot vedea filme indiene sau venezuelene din anii 1950. Filmul italian este scos în evidență în fiecare an, iar acesta a fost anul îndrăgitului actor Aldo Fabrizi. Rolul său în amuzantul Mario Monicelli Polițiști și hoți (1951) este un geniu pur comic.

Din Bologna am călătorit direct la Cluj-Napoca, la cel mai mare eveniment cinematografic al anului din România, Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF), s-a mutat și de la slotul clasic în iunie în săptămâna dintre 23 iulie și 1 august. The Zilele romane Este una dintre principalele sale divizii, iar în acest an, filmele românești au însumat nu mai puțin de 45 de producții (atât lungi, cât și scurte).

Multe dintre ele au fost uitate, din pacate, dar au existat si cateva dezvaluiri in afara de cunoscutele nume (Radu Muntean toate), mai ales de la regizori tineri și noi: a lui Andrei Huțuleac # Hahaha, Andra Tarrara noi împotriva noastrăȘi Eugen Gibbliano câmp de mac / câmp de mac. Jebeleanu a mai fost în competiție oficială, alături de un alt film românesc, Bogdan George Aptri Neidentificat / Nespecificat (Premiul Fipresci la secțiunea Zilele Romane). Jebeleanu a smuls Premiul Regiei (precum și Premiul Publicului la secțiunea Zilele Romane) pentru o dramă confirmată, strânsă, într-o competiție care se mândrește cu câteva titluri bune: PS Vinothrajs Pietriş (Câștigătorul premiului special al juriului)Și Alexandru Kobridze Ce vedem când ne uităm la cerLily Horvath Pregătiri pentru a lucra împreună pentru o perioadă de timp necunoscută.

neidentificat În prezent funcționează în cinematografe selectate și este o vizionare obligatorie. Are derapajele sale, dar este o raritate printre versiunile romane, un film de gen pur și un thriller tensionat, cu momente grozave de ușurare comică și un actor principal emoționant. De asemenea, difuzat în prezent, și, de asemenea, rar în scena locală, este un film care este dezvăluit și de fericire mainstream, țipând literalmente distractiv, Daniel Sandow. Tata mută munții / Tată care mută munțiiUn film de acțiune cu imagini atrăgătoare, bine executat și scris inteligent. Acesta va fi lansat următorul, în septembrie, este un favorit al fanilor romania salbatica (Regia Dan Dino și Cosmin Domitrac), un documentar despre natură.

READ  Nooka Space - Prima rețea de birouri de convergență din lume a câștigat Cupa Mondială pentru Startup-uri din România

Scris de Ioana Moldovan, editorialist, ioana.moldovan@romania-insider.com

(Informații imagine și credit: TIFF // © Marius Mariș // tiff.ro)