Recenzie la „Două bilete la loterie”: precum filmul roman Jim Jarmusch

În cinematografia mondială, austeritatea nu este doar o calitate – este un model estetic care se transmite de la țară la țară. Epicentrul unei austerități cinematografice ridicate a fost suedezul Ingmar Bergmann. Atunci Cehoslovacia a fost noul val dinaintea comunismului, apoi Germania Fassbinder, apoi Iranul Kiarostami, apoi România. Care care Nou val.

Two Lottery Tickets este un film românesc care poate fi numit comedie caper, dar a fost produs într-o austeritate foarte uscată – foarte dezordonată și vizibilă – pe care spectatorii o vor recunoaște prin piesele mai serioase ale cinematografiei romane. În acest caz, tocmai această calitate stă la baza comediei. La un moment dat, personajele batjocoresc cinematograful roman, numindu-l prea tragic și melancolic pentru a surprinde adevăratul spirit al României. Nu pot vorbi pentru acuratețea acestui lucru, dar pot spune că „două bilete de loterie” sunt o viziune existențială – chiuveta de bucătărie absurdă și murdară a vieții obișnuite și este doar suficient de amuzant și energizant pentru a observa adevărul.

Filmul se învârte în jurul a trei altare: trei prieteni slabi de băut care își petrec timpul într-un bar în timpul zilei până când devin pustii ca o bodegă goală pe marginea unui drum. Există Denel (Dorian Bogo), un mecanic care este un cățeluș trist, dulce și mohorât, un bărbat „practic” care nu poate vedea direct în fața lui, care poate fi motivul pentru care soția sa a lucrat în Italia pentru ultima oară doi ani. Există Sile (Drago Bocor, de la poliție, adjectiv), un jucător grosolan și bărbos și un bărbat de doamne, un pic ca Gerard Butler ca un brutal ratat. Și apoi este Pompilio (Alexandro Papadopol), un funcționar public care este cel mai vizibil dintre cei trei, în ciuda unui instabil teoretician al conspirației antisemite.

READ  Azerbaidjanul și România au sporit comerțul cu 52,2 la sută [PHOTO]

Într-o zi în pub, cei trei au fost de acord să cumpere un bilet de loterie. După câteva zile, ei învață că au câștigat și au câștigat premii mari. merita? Șase milioane de euro. Ei sunt bogati! Există o singură problemă. Denel, în holul clădirii sale de apartamente, este întâmpinat de câteva clătinări puternice din București – una lungă cu accent moldovenesc, cealaltă cu o tunsoare înfiorătoare și un fitil scurt. Barbatul se confruntă cu fața lui Denel și cere ca, numai el să poată, să-l livreze pe Denel Bumpage. Scena joacă o umilință măruntă, iar Denel este atât de împrăștiat încât, după doar câteva zile, își dă seama că a pus un bilet de loterie în geantă. Pot să găsească identitatea hoțului și să recupereze biletul câștigător?

Două „bilete la tombolă” iau forma unor strălucitoare corzi de polițiști amatori și, dacă sunt realizate într-un ton mai exotic și plasate în Brixton, vă puteți imagina cu ușurință ca „distracție a mulțimii” de la Miramax din anii ’90. Dar scriitorul și regizorul, Paul Negusko, adaptează un roman din 1901 al lui Ion Luca Carrajial, lucrând cu logică aleatorie în timp real și cu un râs rigid care apropie filmul de filmele lui Jim Jarmusch și Aki Kurismaki. Urmărim un film despre răsucirile pe care viața le poate lua în timp ce îi urmăriți coada. Cu toate acestea, dacă stați suficient de departe, veți vedea că există un design spart în toate acestea.

Cei trei au început să bată la uși în clădirea de apartamente Denel, oferindu-ne o secțiune transversală a inacțiunii putrezite a societății romane. Descoperă că făptașii au vizitat două prostituate într-un apartament și au lăsat acolo o cutie de chibrituri, care i-a condus la un hotel, ceea ce i-a condus la o adresă din București. Motivul pentru aceasta Nu La fel ca comedia Miramax, fiecărui incident i se acordă exact aceeași greutate, fie că este vorba despre călătoria Trio-ului la secția de poliție, unde batjocura promisiunii polițistului de a rezolva furtul („Vom trimite imediat echipa criminalistică pentru a inspecta locul, apoi vom închide granițele și vom suna la INTERPOL ”) zboară drept peste capul lui Denel; Sau o dispută cu privire la faptul dacă Denel ar trebui să-și înregistreze Dacia Roadster din anii 1960 după ce i s-a oferit o nouă vopsea; Sau cei trei iau un autostopist care spune că este pe cale să concureze în „Românii au talent”. Ridicolul ridicol continuă, dar odată ce cei trei ajung la București, confruntarea cu un ofițer de poliție creează adevărat suspans, alături de un strop de serendipitate mistică.

READ  România nu va interzice importurile de cereale ucrainene și așteaptă decizia UE

Desigur, vrem să-i vedem pe cei trei găsindu-și biletul de loterie. Cu toate acestea, acestea sunt modele rușinoase și imperfecte ale umanității despre care nu putem decât să ne îndoim că o astfel de decizie ar fi prea bună pentru a fi adevărată. Ceea ce pot dezvălui este că „biletul meu de loterie” are un final care crește sufletul, care crește direct din călătoria lor în containere de tablă. Este mai bine dacă viitorul cinematografiei românești include câteva filme care ating un astfel de echilibru între disperare și bucurie.