Recenzie: Omul și câinele – Cineuropa

Filmul lui Ştefan Constantinescu explorează pentru prima dată izolarea lucrătorilor din străinătate

Recenzie: Un bărbat și un câine

Bogdan Domitrash in bărbat și câine

Exact când cineva crede că este timpul ca cinematograful românesc să pună capăt potopului său de drame simple care se concentrează pe bărbați de vârstă mijlocie în criză, iată-l pe regizorul român Stefan ConstantinescuCaracteristică atractivă și relevantă bărbat și câine [+see also:
interview: Ştefan Constantinescu
]
care a fost prezentat pentru prima dată în lume recent în Festivalul de film de la Göteborg. Filmul este centrat pe un bărbat de 40 de ani care se întoarce pe neașteptate din Suedia în orașul natal, Constanța, după ce soția lui bănuiește că are o aventură.

(Articolul continuă mai jos – informații despre afaceri)

În funcție de viziunea cuiva asupra masculinității toxice, el joacă rolul protagonistului Bogdan DomitrashS-ar putea să nu fie popular deloc. Primește un mesaj text anonim care îl avertizează că soția lui, Nicoletta (Ophelia Poppy), trădându-l, s-a întors din Suedia în România, exact când epidemia a aruncat întreaga lume în haos. Ceea ce vedem este un om aflat într-o criză profundă, care caută atât de disperat certitudinea, încât este dispus să sape și chiar să sacrifice vechile relații pentru a obține răspunsurile lui.

Desigur, acțiunile lui Doro s-ar putea să nu facă publicul drăguț (deși el este întotdeauna însoțit de Amza și este probabil cel mai drăguț câine dintr-un film roman), dar scenariul pe care l-a scris Andre Aburysi Constantinescu si Jürgen Anderson (care este și unul dintre co-producătorii filmului) adaugă strat după strat narațiunii și cumva bărbat și câine Devine o poveste mult mai mare decât povestea unui gelos.

READ  Filmul de la Netflix Roman: The Current Story este extrem de popular

Constantinescu, care își petrece timpul atât în ​​România, cât și în Suedia, ca protagonist, dă voce tuturor acelor români și românce care au fost mânați de adversitate să-și părăsească familiile și să lucreze în străinătate, adesea în condiții mai puțin decât ideale. Douro se consideră un susținător de familie, un om care a trecut prin multe pentru a fi acolo pentru familia sa, măcar financiar dacă nu personal. Se simte îndreptățit să pretindă ceva, și anume certitudinea. Certitudinea că familia lui a făcut ceea ce trebuie și că sacrificiul lui nu a fost în zadar. Iar când îndoielile sale cu privire la fidelitatea Nicolettei au pus această certitudine sub microscop, a luat-o razna.

bărbat și câine Explorând în mod persuasiv o anumită mentalitate, un fel de alienare și întrebări inevitabile, o criză la mijlocul vârstei izbucnește peste toată lumea. În cazul lui Doro, aceste întrebări se adâncesc în cele mai mari decizii din viața lui, el se căsătorește cu Nicoletta și își smulge întreaga existență pentru a merge la muncă în Suedia. Deasupra acestor întrebări, există o întrebare mai mare: ce se întâmplă dacă totul este în zadar? Ce se întâmplă dacă nu este un furnizor, ci o răspundere?

După un deceniu în care a jucat bărbați ale căror vieți sunt spulberate de un eveniment în afara controlului lor (mai ales în Constantin Popescului Pororoka [+see also:
film review
interview: Constantin Popescu
]
, câștigat de Cochilia de Argint la San Sebastian în 2017), Domitrach și-a șlefuit meșteșugul la perfecțiune pentru a juca rolul lui Doro, un bărbat a cărui disperare îmbuteliată avea să explodeze în curând și, când praful s-a așezat, va deveni o icoană pentru milioane de est-europeni care erau văzuți ca un forță de muncă ieftină în țara lor de adopție și ca simpli vizitatori, ca cei plecați, în țara lor de origine. Aici Doro devine iubită și ne câștigă inimile.

READ  Destinația europeană fictivă în care Netflix adoră să-și filmeze filmele de Crăciun

bărbat și câine Produs de microFILM (România), coprodus de Klas Film (Bulgaria), Doppelganger (Suedia) și Pandora Filmproduktion (Germania).