Recenzie „Watcher”: Thrillerul lui Chloe Okuno este cel mai bun film în stil Giallo din ultimele decenii

IFC Midnight, Shudder și Universal Pictures

Pe măsură ce ne îndepărtăm de anii ’70 și începutul anilor ’80, arta filmelor italiene Giallo s-a diminuat în liniște până la aproape inexistentă în filmele moderne, regizorii legendari de sub-gen fie transportați într-o altă lume (Mario Bava, Lucio Fulci), fie au îmbătrânit și și-au pierdut atingerea (Dario Argento) . Puțini regizori curajoși au încercat să reproducă stilul în ultimii ani. Cei mai mulți dintre ei au depășit marcajul cu mult, dar puțini au făcut o prezentare solidă, precum Maximiliano Contenti ultimul matineuUnii au folosit inspirația pentru a-și crea propriile filme din cutie, cum ar fi James Wan malign. Cu toate acestea, de acum, nu sunt sigur că vreunul dintre ei a surprins adevăratul spirit al stilului filmului, care de obicei aduce nivelul de intensitate al lui Hitchcockian poveștilor lor, nu numai că făcând publicul să ghicească cine este criminalul până la sfârșit, ci și făcându-ne în mod legitim să ne temem pentru protagonist. . Ambele cufere foarte necesare au fost verificate cu Chloe Okuno observator.

observator O urmărește pe Julia și pe soțul ei, Frances, în timp ce se mută într-un apartament nou în centrul Bucureștiului, România. Pe măsură ce cuplul primește indicații într-o țară nouă în care Julia nu vorbește limba locală dominantă, se bazează pe Frances pentru a face cea mai mare parte a comunicării. În timp ce Frances lucrează în fiecare zi, adesea noaptea târziu, Julia observă un străin care o urmărește prin ferestrele apartamentului toată seara. Tensiunile Juliei au început să crească, pe măsură ce rapoartele despre un interlocutor domestic în serie au început să se reverse în mass-media și a început să creadă că ar putea fi următoarea victimă.

READ  Filmările s-au încheiat acum pentru filmul despre tabăra de prizonieri din Al Doilea Război Mondial din Iowa

LEGATE: RECENZIE: James Wan extinde granițele cu „MALIGNANT”

Filmele lui Giallo se bazează foarte mult pe personaj, majoritatea urmând același tip general de poveste. Mika Munro, care a fost grozav în ambele Urma și Adam Wingard oaspetepentru rolul ei ca Julia observator. Există atât de multe straturi de anxietate asupra personajului Juliei, încât publicul nu are nevoie de un criminal în serie pentru a-și face griji pentru ea. Monroe face o treabă perfectă de a-și pierde încet mințile atât din cauza izolării fizice, cât și psihice și a luminii gazoase constante la care este expusă. A fost o reamintire (într-un sens bun) a performanței Elisabeth Moss în versiunea lui Leigh Whannell Om invizibil. Karl Glusman și Burn Gorman au fost excelenți în rolurile secundare, dar acesta a fost filmul lui Monroe, până la capăt.

in multe feluri, observator aminteste-mi Urma Si Om invizibil, adesea pentru că se concentrează mai mult pe obiceiurile și teroarea victimei decât pe acțiunile unui criminal în serie sau ale unui prădător. Știm că există unul acolo, dar nu știm cu adevărat Îi cunoaștem sau îi vedem, așa că suntem la fel de îngrijorați ca și Julia, uitându-ne la fețele fiecărui bărbat care trece, ascultând cu atenție pașii accelerați din spatele nostru. Monroe își folosește emoțiile pentru a spune publicului că horror-ul a atins punctul culminant, iar povestea, împreună cu niște lucrări grozave de cameră și cadre de decor, ne oferă niște momente incredibil de intense, mai ales în ultimul capitol. Scrierile lui Zack Ford și Chole Okuno sunt așezate aici și, pentru a ne arunca pe toți osul Giallo, atât de necesar, ne-au lovit cu o pereche de hering roșu. Nathan Hilburne, care a scris partitura pentru un alt film foarte deranjant, a inghitia creat o atmosferă bântuitoare pentru a aduce publicul puțin mai aproape.

READ  Aden Ross reacționează la afirmațiile că Andrew Tate are cancer: „Încearcă să-l omoare”

LEGĂTATE: „Pântecele Tarantulei Negre” (1971) Un Giallo de neapărat

Unul dintre cele mai bune lucruri despre observator Este simplitatea poveștii. Adesea, Gialos devine un pic deranjat și începe să plutească în lumea supranaturalului. Acest film ține lucrurile aproape, atât jucându-se pe temerile care vin odată cu vizionarea ororii izolării, dar și pe unele dintre temerile filmului invazia casei. Uneori, a face puțin creează mai mult, mai ales într-un thriller în stil Hitchcock. Nu este o surpriză pentru mine că Guillermo del Toro, unul dintre cei mai buni regizori de groază contemporani de astăzi, A lăudat public primul lungmetraj al lui Okuno.

Dacă ar trebui să sun la film pentru ceva, cred că ar fi pentru cum s-a terminat filmul. Ne-am făcut o idee despre cum merge povestea, dar având în vedere nivelul de intensitate și frică pe care l-am simțit pentru viața Juliei, am vrut răspunsuri mai directe despre cum a mers ea. Nu am vrut să fiu lăsat să ghicesc, dar în filmele de groază, cu greu mă bucur de acest lux. Mi s-au părut, de asemenea, nivelurile de luminanță a gazelor pe care Julia le-a primit foarte ridicole cu amploarea torturii și a fricii ei aparente. Într-un fel, am simțit că absurditatea luminii cu gaz a făcut să se concentreze pe Julia și pe povestea ei și să-l pună mai mult pe furia mea față de cei care nu o credeau, dar cred că și asta a fost o parte din idee. Eram meniți să fim acolo, speriați și frustrați la fiecare pas, așa cum era ea.

suspectez observator Merită foarte mult laudele pe care le primește și unul dintre cele mai bune thrillere ale acestui stil care a apărut în decenii. Recomand cu incredere ceasul. observator Acum este difuzat pe Shudder și disponibil pentru închiriere pe Amazon.

READ  Serviciile de informații americane consideră că Ucraina nu va reuși să atingă ținta principală a contraatacului