Roman Film Review – Teenage Rebellion in Times of Opression: Metronom

metronom este al treilea proiect fictiv și primul proiect fantasy al lui Alexandru Belc. Mai ambițios și mai șlefuit decât documentarele sale 8A zecea Martie Și frumosul Cinema, DoamneSe poticnește pe alocuri, dar este și unul dintre cele mai frumoase filme ale anului și cu siguranță cel cu cea mai bună coloană sonoră.

Acesta din urmă datorită programului de radio care a dat titlul filmului. La sfârșitul anilor 1960, Metronom a fost o emisiune radio muzicală de mare succes. A fost anulat în 1969 după ce, printre alții, au cântat Beatles Înapoi în URSS După invadarea Cehoslovaciei, a fost relansat la Radio Europa Liberă, după ce legendarul său gazdă Cornel Chiriac a fugit la München (unde a fost ucis în 1975). Expunerea este forța motrice din spatele intrigii filmului și inima celei mai frumoase părți a acestuia.

Un grup de majorete de liceu îi scrie lui Chiriac o scrisoare pe care intenționează să o trimită în Germania. Mediator va fi Soren, care o va transmite unui jurnalist străin, înainte de a părăsi țara cu această familie, spre supărarea iubitei sale, duroasa studentă Anna. Când ea decide spontan, fără permisiunea mamei ei, să se alăture petrecerii mai rebele din casă a Roxanei, în speranța că Soren va fi și el acolo, totul merge în jos. Petrecerea este destrămată de polițiști care sunt informați despre scrisoare și arestează toți copiii pentru complot împotriva statului, amenințăndu-i cu un viitor ruinat dacă nu este numită partea responsabilă. Anna, deși cea mai puțin implicată dintre toate, se dovedește a fi cel mai greu de pătruns.

Chiar și atunci când este amenințată separat de un ofițer superior (Vlad Ivanov în modul său obișnuit de furt de scenă), ea nu își poate încălca principiile morale. Ca de obicei, actorul este excelent ca un om amenințător jucat genial, dar privind așa cum este, scenele cu el sunt și cele mai slabe. Interpretarea unui personaj corupt a devenit un clișeu, iar toată treaba pur și simplu e nasol. Dar decizia Annei este tulburătoare, în timp ce finalul sugerează că el a fost suprimat înșelător.

Nimic nu se apropie de o scenă de petrecere extinsă, în care tinerii eroi dansează, vorbesc, râd și umplu spațiul de bucurie împotriva melodiilor clasice Metronom. Dar când Chiriac joacă The Doors Aprinde-mi foculTotul chiar arde. Am fost uluit de premiera filmului Ceartă Și încă mai cred că aceasta este una dintre cele mai uimitoare scene dintr-un film românesc. Nimic nu se apropie de mirarea ei după aceea; Drama este mult mai liniștită, prea mult pentru binele ei.

În ciuda acestor capcane metronom Frumoasă, senină și un omagiu emoționant adus tinereții și seriozității (surpriză). Confundarea politicii cu pubertatea nu este nimic nou, dar Belk o face foarte bine, de asemenea, alegând să privească opresiunea comunistă dintr-o epocă rar întâlnită; Anii 80 apar de obicei în frica lor. premiera filmului pe 4 noiembrie; Asigurați-vă că îl prindeți, deoarece acesta este unul de vizionat pe un ecran mare.

De Ioana Moldovan, Columnist, ioana.moldovan@romania-insider.com

(Foto: Imagine statică de pe Metronom, pagina de Facebook a Metronom)