Romania to Istanbul Adventure | Revista Rider

România la Istanbul Aventura cu Adriatic Moto Tours
Mergeți pe drumul Transalpina din Munții Carpați. Au existat multe rute ca aceasta în România spre Istanbul Adventure cu Adriatic Moto Tours. (Imagini oferite de Adriatic Moto Tours)

Încercarea de a rezuma un tur de 14 zile cu motocicleta prin România, Bulgaria, Grecia și Turcia, cu toate drumurile, mesele, oamenii și siturile istorice implicate, în aproximativ 1.000 de cuvinte este ca și cum ai încerca să înfățișezi 10 kilograme de orez într-un sac de lire sterline. Tururi Adriatic Motors„Călătoria din România către Istanbul Adventure a fost la înălțimea numelui său, oferindu-ne zeci dintre noi – patru australieni și opt americani – cu o experiență îmbogățitoare într-o parte frumoasă și foarte interesantă a lumii.

Turul nostru a început în București, România și a urmat o buclă în sens invers acelor de ceasornic, cu opriri peste noapte în orașe fermecătoare și zile de odihnă în Sibiu, România și Istanbul, Turcia.

România la Istanbul Aventura cu Adriatic Moto Tours
Itinerarul turului nostru a început și s-a încheiat în București. Întâlnești cei mai frumoși oameni din Transilvania. Și călătorind pe unele dintre cele mai bune trasee. Bucurați-vă de o croazieră după-amiaza târzie de-a lungul Dunării.

Înainte de călătoria noastră, Adriatic Moto Tours (AMT) ne-a trimis un ghid turistic detaliat și o hartă, a făcut aranjamente pentru hotelul nostru din București și ne-a luat la aeroport. Cu soția mea și cu mine a trebuit să facem bagajele și să ne asigurăm că ne-am făcut călătoria. Direcția, sarcinile de bicicletă și totul erau fără stres, iar după prima cină împreună, grupul nostru a devenit informat, conectat și gata de călătorie.

ÎN LEGĂTURĂ: Interesantul turneu sud-est european al Adriatic Moto Tours

Rok a fost ghidul nostru pentru motociclete, iar Primož a fost șoferul camionului de sprijin și gazda de seară. De la Burkarst ne-am îndreptat spre Targovishte, unde ne-am bucurat de cafea și produse de patiserie proaspete într-o cafenea adiacentă unui impunător castel din secolul al XV-lea. Vlad Dracula, cunoscut și sub numele de Vlad Țepeș și muza vampirului Dracula, a purtat aici bătălii sângeroase. Primo ne-a spus că Vlad a invitat odată sute de oaspeți la un banchet, apoi i-a ucis și i-a împins pe toți.

Întâlnirea contelui Dracula la Târgoviște, România

Pe această notă încântătoare, am condus spre nord spre Câmpulung, în munții încântători, cu vârfuri stâncoase în fundal și peisaje pastorale verzi superbe dedesubt. Această întindere a fost în zigzag și zigzag, dar lină și distractivă. Există multe locuri frumoase în lume și toate sunt diferite, dar nu multe dintre ele sunt mai frumoase decât această parte a Munților Carpați din România. Am vizitat Castelul Bran, care a fost construit în secolul al XIII-lea și a fost inspirat de descrierea lui Bram Stoker despre castelul vampir al lui Dracula. În drumul spre cină în acea noapte, Primo ne-a condus într-un tur al orașului vechi al Brașovului. Ne-am plimbat în fiecare seară la un restaurant minunat, iar ghizii și-au împărtășit bogăția de cunoștințe despre cultura și istoria zonei. Cina a fost în stil familial, Rok și Primož comandând o varietate de feluri de mâncare, astfel încât să putem degusta puțin din toate.

READ  CFR Cluj - CSKA Sofia 0-0. Chipciu, elimină Gruia! Campioana României joacă meciul decisiv la Berna. Cum arată aranjamentul
România la Istanbul Aventura cu Adriatic Moto Tours
Bucurați-vă de o croazieră după-amiaza târzie de-a lungul Dunării.

Traseul nostru prin Transilvania a continuat pe drumuri netede, prin dealuri ondulate, terenul și peisajul în continuă schimbare. Am luat prânzul în Sighișoara, un oraș cu ziduri din secolul al XII-lea, care este un sit al Patrimoniului Mondial UNESCO. În ziua noastră de „odihnă” din Sibiu, am făcut ceea ce fac călăreții – ne-am ridicat devreme și ne-am îndreptat spre o plimbare, în acest caz către faimosul traseu Transfăgărășan prin lanțul muntos Făgărăș. La baza muntelui, Rok a dat semnalul, iar grupul s-a despărțit și toată lumea a mers cu viteza proprie pe cotele abrupte către potecă, la 6.699 de picioare. A doua zi, după ce am descoperit că o alunecare de roci a închis mult așteptatul traseu Transalpina, ne-am temperat dezamăgirea cu un alt tur pe Transfăgărășan.

Legendarul drum Transfăgărășan al României este atât de bun, încât l-am călătorit de două ori.

Am traversat Podul Prieteniei în Bulgaria și ne-am îndreptat spre Veliko Tarnovo, unde am petrecut noaptea în Castelul Tsarevets. Am vizitat Memorialul Shipka la un pas montan de 3.900 de picioare, care a fost locul bătăliilor din timpul războiului ruso-turc de la sfârșitul secolului al XIX-lea. Și am coborât în ​​Valea Trandafirilor, de unde provine atât de mult parfum din uleiul de trandafir din lume, și am trecut pe lângă câmpuri de floarea-soarelui care se întindeau cât se vedea.

După ce am petrecut o noapte în Plovdiv, unde ruinele romane se află în centrul orașului, am condus prin Munții Rodopi până în Grecia. Cea mai mare parte a traseului avea o trotuar excelent, curbe netede și un teren montan superb, care dădea loc vederilor asupra Mediteranei la Alexandroupoli. A doua zi am traversat Turcia, luând un arc idilic de drum în jurul Golfului Saros până la vârful Peninsulei Gallipoli, unde am vizitat monumentele memoriale din Primul Război Mondial.

READ  Angola: România vrea să investească în sectorul diamantelor
România la Istanbul Aventura cu Adriatic Moto Tours
Balea Lac se află în vârful pasului de pe Șoseaua Transfăgărășan prin Munții Făgărăș.

Istanbulul este dincolo de cuvinte. Ca o răscruce de drumuri între est și vest, are o istorie bogată și diversă și un amestec unic de culturi. Trei nopți și două zile de odihnă în Istanbul au oferit mult timp pentru a explora și vedea locuri renumite, cum ar fi Moscheea Albastră, Hagia Sofia și Hipodromul din Constantinopol. Oamenii de pe străzi și din magazine erau calzi și prietenoși, varietatea de alimente era nesfârșită și întotdeauna delicioasă. Hotelul nostru oferă acces ușor la zonele istorice, iar un restaurant și bar pe acoperiș are vedere la Bosfor, granița dintre Europa și Asia. Doar de nedescris – chiar trebuie să-l încercați.

După supraîncărcarea senzorială a Istanbulului, am urmat districtul Rock nord-vest până la oprirea prânzului din Saray. Drumurile erau sinuoase și înfășurate, iar suprafața era oarecum aspră din cauza anilor de patch-uri. Am trecut frontiera înapoi în Bulgaria, iar la punctul de control erau mai multe mașini de lux pline cu sute de găuri. Dacă a fost un avertisment, a funcționat. Nessebar, situat pe o peninsulă stâncoasă cu vedere la Marea Neagră, a fost popasul nostru pentru noapte. Este unul dintre cele mai vechi orașe din Europa și în timp ce ne îndreptam spre cină, am văzut ruine și ruine care datează din secolul al V-lea. Atmosfera de la crepuscul era pitorească, un alt pas înapoi în timp.

România la Istanbul Aventura cu Adriatic Moto Tours
Unul dintre nesfârșitele câmpuri de floarea-soarelui din Bulgaria.

Terenul și peisajul s-au schimbat din nou pe măsură ce am călătorit spre nord de-a lungul coastei bulgare, o destinație populară de vacanță cu stânci dramatice, plaje curate și hoteluri de stațiune. După ce am petrecut o noapte în Kavarna, am stat într-un apartament modern cu vedere la Marea Neagră, am călătorit prin zone fertile agricole producătoare de cereale. Am traversat din nou în România pe un feribot peste puternica Dunăre și ne-am îndreptat spre București, unde am fost întâmpinați de un brimouche de șampanie la hotel. După ceremonie, am descărcat bicicletele și le-am curățat pentru cină de adio. Nu-mi amintesc prea multe despre asta aseară. Capul nostru se învârtea cu amintiri, râsete și câteva băuturi pentru adulți.

READ  Autoritățile au lansat un videoclip care promovează învățământul superior din România studenților internaționali

Acest tur a fost tot ce ne-am putut imagina, înmulțit cu un factor de 10. Ambii ghizi au lucrat neobosit pentru a ne găzdui în fiecare zi timp de 14 zile. Călătoria a fost fantastică, peisajul este în continuă schimbare, istoria și cultura sunt dincolo de ceea ce putem absorbi într-o viață, iar Adriatic Moto Tours a câștigat cele mai înalte onoruri pentru orice, de la rezervare până la ultima urare. Poate putem reveni cândva?

România la Istanbul Aventura cu Adriatic Moto Tours
Grupul nostru de aventurieri îndrăzneți.

Turul de aventură Istanbul către România al AMT se desfășoară de mai multe ori pe an din august până în octombrie. Pentru date, prețuri și detalii, vizitați adriaticmototours.com.