Câmpul de maci: Recenzie la Tallinn | Recenzii

POPPY_FIELD_000004

mănăstire. Eugene Gebliano. România. 2020.82 minute

Viața lui Christie (Konrad Merikofer) este un echilibru delicat între șmecheria masculină a slujbei sale de ofițer de poliție român și viața personală de om gay închis într-o relație de lungă durată cu Hady (Radwan Lafahi). Este un echilibru amenințător când Christie și colegii săi sunt chemați să intervină în cinematografie, întrucât un grup de bărbați homosexuali care brandesc o varietate de icoane religioase protestează împotriva proiecției filmului Queer. Printre spectatori se numără unul dintre foștii iubiți ai lui Christie, care îl cunoaște și îl confruntă. După un început ezitant, această trăsătură abilă primește rapid avânt, prezentând o imagine complexă a unui om care, la fel ca cultura în care trăiește, încă se luptă cu ideea homosexualității.

O imagine complexă a unui om, precum cultura în care trăiește, încă în luptă cu însăși ideea de homosexualitate

Câmp de mac A fost inspirat de protestele din cinematograful bucureștean împotriva dramei Ivanei Mladenovic Soldații: o poveste dintr-un ferentar Și Robin Campello BPM. Este primul film pentru regizorul Eugene Gibigliano, care se bucură de o poziție proeminentă ca dramaturg și regizor care lucrează în România, Franța și Germania. Contribuția notabilă vine de la cinematograful Marius Bandoro, un campion al noului val roman care a colaborat anterior cu Cornelio Borumboyo, Florin Serban și Rado God. Imaginea a fost vândută regiunilor de limbă germană înainte de premiera sa în Tallinn și ar trebui să fie un titlu important pentru programatorii de festivaluri, evenimentele LGBTQ și distribuitorii specialiști.

Reunirea lui Christie cu prietenul său francez Hady este o poticnire încărcată fizic de pofta care îi lasă închiși în brațe imediat ce ușile liftului se închid în spatele lor. Dar la nivel de conversație și emoție, ambele sunt în mod convingător mai puțin în ton. Fără o limbă comună, ei sunt obligați să vorbească o limbă engleză ușor construită. Și devine clar că sunt în contradicție când vine vorba de așteptările timpului lor împreună.

READ  Prezentare generală a licitațiilor 5G în jurisdicțiile Kinstellar - Media, Telecom, IT și Divertisment

Hady împinge pentru o excursie de noapte la munte; Kristi se retrage și construiește un zid de scuze. Tensiunile cresc între ele când sora lui Christie, Catalina, cade în mod neașteptat pentru ea. Scopul acestui capitol inițial este de a sublinia faptul că ceea ce are un sens sexual perfect pentru Kristi este, de asemenea, ceva cu care se luptă ideologic. Nu că ar putea exprima această disonanță – probabil că se va închide, precaut de ceea ce vede ca o deschidere slăbită.

Fără îndoială, calitatea echilibrată a interacțiunilor dintre Christie și Hady este intenționată. Dar este, de asemenea, un început ușor eșuat pentru un film care începe să prindă cu adevărat impuls doar când Kristi se instalează din nou în rolul său de unul dintre bărbați, cochetând cu colegii săi în drum spre filmele unde protestul a început deja.

Disconfortul său, prins între publicul filmului și marșuri, l-a determinat pe Kristi să se retragă în timp ce, într-o serie de fotografii solo ambițioase și țesute, privitorul devine din ce în ce mai supărat de ambele părți. Dă-ți seama de omul care a urmărit ochii lui Christie chiar înainte ca el. Dar când se apropie, Kristi intră în panică și atacă, făcându-l dușman și escaladând o situație deja tensionată. Lăsat de pe linia frontului, Christie trebuie să se așeze și să ghicească, în al doilea rând, să ghicească dacă secretul său este sigur și cât de mult își cunoaște acum colegii de echipă.

Bănuiesc? Cu siguranță există un fir de suspiciune, dovedit de privirile indulgente aruncate în calea sa. Dar apoi există o scenă minunată în care prietenul și coechipierul lui Christie Mercia (un minunat Alexandru Potocian) îl distrează cu o poveste rătăcitoare despre un câine pierdut. Nimic nu s-a spus de-a dreptul, dar el simte că odată ce te așezi și vorbești, Mercia își acordă, într-un mod mic, sprijinul.