Micile pauze la locul de muncă pot crește starea de bine, dar numai în unele situații

Autoarea studiului, Irina Maksenga, profesor asistent la Departamentul de Psihologie, a declarat că cercetătorii au examinat 22 de studii din ultimii 30 de ani și au identificat perioade scurte de odihnă care au îmbunătățit bunăstarea lucrătorilor, pe care le-au definit ca având energia necesară pentru a îndeplini sarcinile fără a epuiza zi de lucru. la Universitatea de Vest Timisoara din Romania.

Makenga a spus că pauzele din timpul zilei de lucru sunt adesea văzute ca leneșe sau neproductive, ceea ce îi poate face pe oameni să se simtă vinovați pentru că le-au luat. Scopul raportului său a fost să demonstreze că pauzele scurte sunt benefice atât pentru angajați, cât și pentru organizații.

„Părea lipsit de importanță să ai o săptămână întreagă și să aștepți weekendul doar pentru a te simți mai bine sau să petreci o zi grea la birou și să numeri orele până seara”, a spus ea.

Studiile incluse în analiză au analizat modul în care pauzele de 10 minute sau mai puțin afectează studenții dintr-un mediu de laborator sau angajații dintr-un mediu de lucru și au provenit din Statele Unite, Țările de Jos, China, Austria, Germania, Australia, Brazilia și Japonia. .

Micile pauze par să afecteze pozitiv doar lucrătorii care îndeplinesc anumite tipuri de sarcini.

Potrivit raportului, participanții la studiu implicați în activități de rutină sau creative au beneficiat de luarea unor pauze scurte.

Sarcinile de rutină sunt activități care sunt efectuate la un nivel ridicat de automatizare care nu necesită ca o persoană să-și folosească întreaga capacitate mentală. Analiza a remarcat că acest lucru vă poate determina să rătăcească mintea către alte sarcini profesionale sau care nu sunt legate de muncă, crescând șansele ca ceva să meargă prost.

READ  SUA acceptă 100.000 de refugiați ucraineni, impun mai multe sancțiuni Rusiei

O perioadă de odihnă poate reduce riscul de erori și poate reorienta atenția unui lucrător asupra muncii pe care o face, potrivit raportului.

Doriți să reduceți riscul de deces prematur?  Studiul indică faptul că 3 activități sunt cele mai benefice

Sarcinile creative necesită ca o persoană să caute în creier informații relevante pentru ceea ce face în timp ce suprimă gândurile care nu sunt la subiect, potrivit analizei.

Autorii studiului au descoperit că pauzele scurte permit lucrătorului să se concentreze pe o activitate diferită de cea la care lucrează, ceea ce poate crește flexibilitatea și poate îmbunătăți performanța creativă.

Totuși, sarcinile cognitive care necesitau un nivel ridicat și o cantitate mare de putere a creierului, nu au arătat o îmbunătățire semnificativă a performanței cu intervale de minute, potrivit analizei.

Studiile au relevat că, pentru persoanele aflate în acele situații, o scurtă odihnă poate restabili activitatea, dar nu poate reface resursele mentale necesare pentru a finaliza sarcina.

Nu toate pauzele sunt create egale

Activitățile de recuperare care nu sunt legate de locul de muncă au arătat niveluri mai mari de îmbunătățire emoțională decât perioadele de odihnă legate de muncă, potrivit analizei.

Activitățile care nu au legătură pot include exerciții fizice, cum ar fi mersul pe jos, despre care cercetătorii au descoperit că este legat de oboseală scăzută și emoții pozitive crescute. Potrivit analizei, vizionarea unui videoclip scurt a fost asociată cu o recuperare și performanță îmbunătățite.

Potrivit raportului, pauzele mici legate de muncă, cum ar fi verificarea e-mailului sau ajutarea unui coleg, au fost asociate cu scăderea calității și a stării de bine a somnului, precum și cu stări negative crescute.

Un studiu a dezvăluit cum consumul a două sau mai multe căni de ceai negru pe zi poate afecta longevitatea

Indiferent de ceea ce lucrătorii decid să facă în pauză, ar trebui să fie ceva ce le place, a spus Emily Hunter, profesor și director de departament la Hankamer School of Business de la Universitatea Baylor din Waco, Texas. Hunter nu a fost implicat în studiu.

În cercetarea ei, ea a descoperit că oamenii care s-au angajat în activitățile care le-au plăcut în pauze au legat de aceasta Un nivel ridicat de recuperare Dupa pauza.

Cât de des ar trebui să faci o micropauză?

Analiza nu a examinat cât de des oamenii ar trebui să facă pauze mici, dar Maxinga a recomandat lucrătorilor să le ia ori de câte ori au nevoie.

READ  Înregistrat o pedeapsă de 32 de ani de închisoare pentru infracțiuni de corupție în România

„Când luăm o scurtă pauză când simțim nevoia, putem observa că ideile noi încep să curgă din nou ușor”, a spus ea.

Hunter a spus că frecvența pauzelor necesare poate depinde de tipul de muncă pe care o face persoana.

Ea a spus că munca solicitantă din punct de vedere fizic ar avea nevoi de odihnă diferite decât munca cognitivă. Ea a adăugat că sarcinile creative pot necesita, de asemenea, pauze mai lungi de la activități repetitive.

În cercetarea ei, Hunter a descoperit că pauzele scurte deseori pe parcursul zilei au fost în general benefice.

„La fel cum trebuie să economisim apa de băut pentru a rămâne hidratată, trebuie să luăm pauze scurte și frecvente pentru a ne menține concentrarea”, a spus ea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.