Primevals Review – Dar de ce?

timp de citit: 3 minute

Neanderthalieni

Pe lângă crearea de magie prin păpuși și stop motion în filme și emisiuni TV, cum ar fi Tânărul Sherlock Holmes, Willow, maestru al păpușilorȘi dragă, am micșorat copiiartist de efecte vizuale David Allen Am lucrat mulți ani în Neanderthalieni, un proiect de vis ambițios care promitea să fie o vitrină a talentelor sale întregi. A lucrat la asta din 1978 până la moartea sa, în 1999. Acum, 24 de ani mai târziu, visul său va vedea în sfârșit lumina zilei la Fantasia Fest 2023 datorită eforturilor lui Chris Endicott, protejatul lui Allen, și Charles Band, producătorul său de multă vreme.

plin de nostalgie, Neanderthalieni Este o muncă de dragoste care amintește de filmele și romanele clasice pulp. Este un film despre aventură, minune, nume nenorociți (Rondo Montana!) și creaturi uimitoare aduse la viață de… Opri mișcare animaţie. Dacă ți-a plăcut un loc de muncă Ray Harryhausen (Jason și argonauții, Mighty Joe Young), sunteți în terapie.

Situată în România și Alpii italieni, povestea urmărește un grup de exploratori conduși de dr. Claire Collier (Juliet Mills) și Matthew Connor (Richard Joseph Ball) în timp ce călătoresc în Nepal în căutarea unui yeti doar pentru a se trezi în mijlocul unei lumi fantastice în care un trib primitiv de creaturi asemănătoare șopârlelor le poate pune capăt aventurii.

După o secvență de deschidere grozavă în care un yeti înzăpezit bate un grup de localnici, filmul durează ceva timp pentru a decola. Adunarea echipei și introducerea motivațiilor diverșilor ei membri nu sunt aspecte deosebit de interesante Neanderthalieni, dar au o calitate fermecătoare care se potrivește cu tonul jucăuș al filmului. Carisma unora dintre distribuții este, de asemenea, cheie. În rolul lui Rondo Montana (ce nume!), Leon Rossum Este unul dintre cele mai importante momente ale filmului. Arată înțelepciunea, curajul și compasiunea necesare pentru a vă ghida prin călătorie. Alături de el, o avem pe minunata Juliette Mills al cărei entuziasm pentru toate descoperirile „științifice” pe care le întâlnește personajul ei este contagios; Drăgăceala ei compensează mai mult decât personalitatea drăguță a celorlalte personaje secundare.

Neanderthalieni - dar de ce

Să recunoaștem: suntem aici pentru stop-motion și, din fericire, filmul dă rezultate. Grija și dragostea în animație pentru fiecare creatură sunt evidente. David Allen a lucrat la un site web popular Anunț Volkswagen King Kong O reinterpretare a ultimei bătălii a lui King Kong pentru OscarScurtmetraj nominalizat Efecte speciale: se poate întâmpla orice. Puteți vedea că aceste experiențe au dat roade cu Yeti of Neanderthalieni: Este atât de frumos animat încât devastarea trece în spatele emoției ori de câte ori apare pe ecran: poți simți durerea prin care trece o creatură și începi imediat să fii afectat de ea. Este o animație stop-motion de primă clasă.

Endicott și Band fac o treabă grozavă de a aduce filmul la viață și de a pune împreună ceea ce Allen a lăsat în urmă, dar există o calitate incompletă evidentă prin găurile abundente ale intrigii, secvențele grăbite și dezvoltarea neclintită a caracterului. Textul sărac este regretabil, dar și de așteptat.

inima mare a Neanderthalieni compensează deficiențele sale. Este o perioadă distractivă plină de nostalgie, precum și care arată o pasiune pentru o artă care este adesea uitată. Într-o lume plină de efecte mari și dramatice, darul de despărțire al lui Allen este un frumos reamintire a puterii acțiunii și a efectelor stop-motion de a spune povești incitante.

Premiera filmului The Primevals a fost la Festivalul Fantasia 2023.

Neanderthalieni

7,5/10