Recenzia filmului românesc: Pregătește-te de sărbători cu aceste filme

Săptămânile premergătoare Crăciunului sunt încărcate și, de asemenea, pline cu tot felul de fotografii de sezon, oferte speciale și evenimente. Iată câteva dintre filmele care apar acum în cinematografe, de toate genurile, pentru o numărătoare inversă nostalgică, amuzantă, dramatică și atrăgătoare până la sărbători (defilați mai jos pentru toate trailere).

Katalin Cieszko Vesol/Vis Afișată în prezent în cinematografele din București, este o comedie perfectă pentru sezonul sărbătorilor, dar în același mod tradițional: un actor ghinionist se trezește lucrând cu deținuți într-o închisoare de maximă securitate pentru a monta o piesă Shakespeare. Visul unei nopți de vară. Glumele pe care ți le poți imagina sunt toate aici, iar tonul este ușor și prostesc pe tot parcursul. Comedia bine intenționată îți va pune zâmbetul pe ici pe colo, dar te va face și să o uiți odată ce pleci de la cinema.

Între revolutii/ Between revolutions Mai joaca la Cluj, in Cinema Arta. Dacă ai ratat-o, aceasta este șansa ta de a viziona unul dintre cele mai frumoase filme ale anului, un amestec tandru și emoționant de documentar și ficțiune extras din material de arhivă și inspirat din documente reale. Portretul lui Vlad Petri urmărește prietenia dintre două femei, una româncă și una iraniană, care au trăit prin scrisori în perioada dintre Revoluția iraniană din 1979 și Revoluția română din 1989 și anii următori.

La Braşov, Kindoc, care duce documentarele moderne din Europa Centrală și de Est în locuri neconvenționale, va avea proiecția finală pe 12 decembrie, cu prezența echipei de film, și ce răsfăț este. Adina Popescu şi Julian Manuel Gervase Vulturii din Śaga/ Vultures from Śaga A fost unul dintre cele mai populare documentare pe care le-am văzut la Festivalul Internațional de Film Transilvania de anul acesta, un film cu adevărat plăcut publicului despre o echipă de fotbal mai puțin de succes (condusă de un manager prea optimist) din satul omonim ardelean.

READ  Actualizări de reaprovizionare PS5 - Ghidul dvs. pentru cumpărarea unei PlayStation 5

Orașul pare să fie în general într-o dispoziție bună: Cinema Astra Clasicii din toate timpurile sunt difuzate în fiecare săptămână până pe 7 ianuarie. Acestea sunt toate lucrurile pe care le puteți urmări la televizor în aceste zile, dar de ce să nu riscați la clasicul perfect al sărbătorilor E o viață minunată sau Pe aripile vantuluicare este cel mai admirat pentru măreția sa artistică, pe marele ecran?

Nu pot exclude cel mai mare film de vacanță în cinematografe în acest moment. Nu o producție românească, ci una dintre cele mai emoționante lansări ale anului, Aki Kaurismäki Frunze cazatoare Are de toate: o poveste de dragoste duioasă, karaoke, cel mai drăguț câine din filme de atunci, filmele anterioare ale lui Kaurismäki, cea mai clară încadrare și utilizarea vibrantă a culorilor și barurile de scufundare din Helsinki. S-ar putea spune că regizorul finlandez face același film de zeci de ani, dar este cu adevărat unic, cu umorul său sec, dialogul concis și marea dragoste pentru personajele sale. Aceasta este o bucurie.

De Ioana Moldovan, Columnist Film: ioana.moldovan@romania-insider.com

Informații despre imagine și credit: încă de la Frunze cazatoarepagina de Facebook a lui Bufo (Sputnik, Oi Puff Up, Pandora Movie // Mobi, Bad Unicorn)