Recenzie: Arseni.  Viața de apoi este uimitoare

După ce sa aprofundat în realitățile Abhaziei, un stat parțial recunoscut de pe coasta de est a Mării Negre, în documentarul său anterior Testiculele lui Tarzan [+see also:
film review
trailer
interview: Alexandru Solomon
film profile
]
regizor roman Alexandru Suleiman Își îndreaptă privirea către o parte evazivă a vieții din România de astăzi: obsesia locală pentru obiecte. Arsenie BukaUn călugăr și teolog care a fost persecutat de regimul comunist și a murit cu săptămâni înainte de revoluția din 1989.

(Articolul continuă mai jos – Informații comerciale)

documentarul lui Suleiman Arsenie. Viața de apoi este uimitoare [+see also:
trailer
interview: Alexandru Solomon
film profile
]
care tocmai a fost afișat în Festivalul Internațional de Film TransilvaniaFilmul începe cu filmări din 2017, când regizorul și-a tăiat mâna în fața Palatului Patriarhal din București, în semn de protest față de vizita lui Kirill, patriarhul rus și susținătorul ferm al lui Vladimir Putin. Protestul lui Solomon l-a adus în atenția autorităților române, care l-au sfătuit să obțină asistență psihologică, complet nevăzute de faptul că acesta a fost un accident. Acest film pare să sugereze o altă abordare tentativă a subiectului, dar din moment ce Biserica Ortodoxă refuză continuu să-l lase să intre (regizorul este evreu, aflăm că foarte devreme în documentar), Solomon decide să creeze un mediu mai primitor. Context: Printr-o agenție specializată în găsirea de figuranți pentru filme și reclame, el recrutează un grup de oameni „liber-gânditori” și îi îndrumă într-un pelerinaj centrat în jurul vieții lui Arseniy Buka.

READ  Interviu Shadow & Bone Cast despre provocările sezonului 2

Această abordare ne amintește de un alt documentar, Monica Lazorian-Gorgan Și Andrei Gorganlui Dacii liberi [+see also:
film review
trailer
film profile
]
, care explorează fascinația unor romani cu o viziune extrem de apocrifă asupra faptelor eroice și a stilului de viață sănătos al dacilor înainte ca romanii să-i cucerească cu aproape două milenii în urmă. este asemănător cu Dacii liberi, Arsenie. Viața de apoi este uimitoare Prezintă un grup de indivizi care fac și spun lucruri destul de ciudate pe ecran, ceea ce face o vizionare deosebit de amuzantă, deoarece oferă momente de comedie pură (deși oarecum involuntară).

De la început, știm că acești indivizi au fost aleși pe baza intereselor și opiniilor lor cu privire la Arseniy Buka și misticism, așa că granițele dintre realitate și ficțiune sunt complet estompate aici. Chiar și cei mai cinstiți oameni încep să acționeze de îndată ce camera este îndreptată spre ei și cineva poate simți că există o agendă de la început. Regizorul îi împinge în direcția corectă (uneori îl vedem punând întrebări pe ecran), iar eroii vorbesc cu dezinvoltură despre Bucca, „miracolele” lui, persecuția sa de către comuniști și chiar interesul lui pentru activitatea mișcării Legiunii, un organizație ultra-naționalistă și violent antisemită interzisă în 1942.

În cele din urmă, ceea ce primim este o colecție de opinii extrem de neortodoxe (jocuri de cuvinte cu intenție) pe subiecte exagerate și mesajul că vor exista întotdeauna oameni a căror viziune asupra lumii este foarte diferită de a noastră. În documentar, acești oameni își revarsă părți din realitatea lor publicului și s-ar putea ajunge să se gândească că faptele menționate ar putea fi mai „miraculoase” decât imaginația chiar și a celui mai talentat scenarist. La urma urmei, prostia adevărată este foarte greu de falsificat.

READ  ROM vs GRE Match Prediction cine va câștiga meciul de astăzi

Arsenie. Viața de apoi este uimitoare A fost produs de compania românească MicroFilm, în coproducție cu Paul Thiltges Distributions (Luxemburg) și Hi Film Productions (România). Documentarul va fi lansat pe plan intern de microMULTILATERAL pe 1 septembrie.