Recenzie de film: Watcher – Un cuplu american care locuiește în București se confruntă cu oroarea unui criminal în serie local

Un cuplu căsătorit se mută într-un loc nou într-o țară nouă și un nou continent. Fără să știe ei, locul este înconjurat de prezența unui criminal în serie local înfiorător numit „Pianjenul”. Iubita îl urmărește cu atenție în fiecare zi, dar iubitul este prea naiv pentru a o crede – un complot de groază clasic și monoton. Dar observator Este mult mai mult decât atât.

Este o feministă contemporană care se confruntă cu Alfred Hitchcock 1954 luneta din spate Aduceți un omagiu tehnicii clasice de groază cu ardere lentă. Thrillerul psihologic regizat de Chloe Okuno, care a avut premiera mondială la Festivalul de Film de la Sundance la începutul lunii ianuarie 2022, oferă originalitate în forme vizuale, design sonor și suspans acumulat, diluat într-o groază bine executată care se termină într-o concluzie istovitoare.

observator Este povestea Juliei (Mica Munro) și a soțului ei jumătate român, Frances (Karl Gussmann), în timp ce se mută la București pentru a lua un loc de muncă în marketing acolo. Se împrietenește cu Irina (Madalena Anya) și încearcă să ajungă din urmă cu limbajul, dar devine confuză pe parcurs și paranoia se răspândește după ce se ciocnește în mod repetat de un bărbat (Burning Gorman) care se uită la ea ciudat de cealaltă parte a ferestrei.

Spre deosebire de soțul ei, care vorbește românește și se cufundă aproape în fiecare zi în muncă, Julia rămâne singură în lumea ei, renunțând la cariera de actorie doar pentru a se muta cu el în noua țară misterioasă. Frustrarea ei este miezul filmului. Julia se trezește mereu întrebându-și soțul: „Ce a spus el? Ce a spus ea?” De fiecare dată când prietenii lui vin și spun o propoziție sau două în limba română – o despărțire emoțională pe care o simt mulți străini. Pierdut, dezintegrat, neliniştit, neliniştit, prins în capcană – un rollercoaster emoţionant pe care Ocono îl pune şi asupra publicului prin eliminarea subtitrarilor de fiecare dată când este rostit un cuvânt românesc.

READ  Ozark, head office for streaming 2020 Nielsen Ratings

Monroe își face treaba și întruchipează acest personaj ca fiind tragic de frumos.

În acest film, nu ucigașul „păianjen” care ucide cu brutalitate femei nevinovate îi dă pielea de găină. Este doar un alt chip din mulțime care înșală ușor poliția cu chipul lui prost. Nici atmosfera sa subtilă și autentică romană (babushka își caută pisica dispărută, localnicii care încearcă să te învețe cuvinte înspăimântătoare și conversațiile lor zilnice, chiar și blocurile de apartamente în stil comunist din apropiere) pe care mass-media vorbitoare de limbă engleză nu prea își pot da seama (vezi Alec, Resident Evil: Satul Ciorpa de Legume? Haide.)

Incertitudinea, sentimentul de izolare și anxietatea excesivă pun mintea nesăbuită în zone interzise care nu ar trebui explorate. Este o poveste complexă despre cât de departe se poate ajunge într-o situație tensionată și tensionată, iar debutul regizoral genial al lui Okono evidențiază frumos această idee.

rafly@romania-insider.com

(Foto: IFC Films, AGC International)