Recenzie: Est – Cineuropa

În Antonio Besso, care a avut premiera la Giornate degli Autori și este acum disponibil pe VOD italian, trei băieți italieni întâlnesc o realitate brută în timp ce erau în vacanță în Ceaușescu România.

Recenzie: Est

Lodo Guenzi (centru) într-o fotografie de Est

Dacă regula filmului rutier este de a-și transforma personajele, care la sfârșitul călătoriei nu mai sunt la fel ca atunci când au plecat prima dată, atunci Est [+see also:
trailer
interview: Antonio Pisu
film profile
]
Este road road-ul prin excelență. Prezentat la secțiunea Giornate degli Autori din cel de-al 77-lea Festival de Film de la Veneția și acum disponibil pe platformele de streaming VOD majore, a doua caracteristică a Antonio Besso (minciuni nobile [+see also:
trailer
film profile
]
Inspirat de o poveste adevărată. Amplasat în ajunul căderii Zidului Berlinului, filmul arată trei tineri italieni care părăsesc orașul lor somnoros Sinica, din Emilia-Romagna, pentru a începe o călătorie prin Europa de Est în căutarea aventurii, leneș și neglijat; Abia atunci te ciocnești, odată ajuns în România lui Ceaușescu, de realitatea dură a unei dictaturi și a unui popor transformat în foamete.

(Articolul continuă mai jos – informații despre afaceri)

Bagu, Rice și Pepe (interpretat de el Matteo GattaȘi Mud Guenzi – Este cel mai bine cunoscut ca cântăreț în trupa Lo Stato Sociale, unde a debutat pe ecran – și Jacobo Costantini, respectiv) Ungariei cu un spirit ușor, portbagajul lor plin de mărfuri atât de atrăgător pentru oamenii săraci sovietici (printre ei erau sutiene colorate și fursecuri cu ciocolată) pentru a le vinde pe ascuns pe stradă. La Budapesta, s-au întâlnit cu un bărbat care fugise din România luni mai devreme și le-a încredințat o geantă, al cărei conținut nu era necunoscut, pentru a o livra soției și fiicei sale tinere din București. Acesta este primul contact real al băieților cu realitatea acelor locuri, alcătuit din libertăți private, oameni fugari și familii destrămate. Ce ar trebui să facă? Ajutați-l pe acest om disperat și luați toate riscurile care ar putea fi implicate sau închideți ochii și continuați-vă călătoria ca turiști occidentali în căutarea unor experiențe „ciudate”, lipsiți de orice obligații?

Între crize nervoase, întâlniri bizare și unele pași greșite, geanta intră și iese din cutie în mod repetat, un complot Est Se desfășoară în ritmul realizării treptate a celor trei protagoniști și o simpatie crescândă pentru realitatea dificilă care îi înconjoară – cozi lungi pentru produse de bază, restaurante fără mâncare de servit, telefoane sub control, încântarea oamenilor când se confruntă cu cele mai simple lucruri , ca mirosul de cafea – dar nu renunță la momentele de ușurință tipice ale unei călătorii între trei prieteni de douăzeci de ani. Scenariul, care este bine ilustrat, asigură un nivel bun de suspans, cercul Securității strângându-se treptat în jurul celor trei italieni. Reconstrucția epocii (sfârșitul anilor ’80) și a locurilor este exactă și include imagini originale capturate în timpul călătoriei reale care a inspirat filmul (cele pe care le-a făcut). Maurizio PaganelliȘi Andrea Recipote Și Enrico Boschi, spus în cartea „Addio Ceaușescu” pe care se bazează scenariul) Est Certificat de calitate modern și prețios.

Est Disponibil astăzi, 5 februarie la cerere prin Sky Prima fila, Amazon Prime Video, Apple TV, Infinity, Chili, Rakuten, Google Play, CG Entertainment, Vativision și #iorestoinsala. Filmul este produs de Genoma Films Paolo Rossi Peso (pe care îl distribuie și el), în asociere cu Rai Cinema și Stradedellest Produzioni.

(tradus din italiană)