Recenzie: Miracle – Cineuropa

Veneția 2021: Bogdan George Aptri prezintă un film românesc rar și intrigant care spune o poveste violentă și imprevizibilă în timp ce comentează societatea românească.

Recenzie: miracol

Ioana Bujarin in miracol

Un lucru care se poate spune despre cinematografia românească este că nu a devenit celebru datorită filmelor sale erotice. Dar din când în când, un thriller roman reușește să surprindă lumea, iar acum este rândul lui Bogdan George Aptria treia caracteristică, miracol [+see also:
interview: Bogdan George Apetri
]
, care este afișat în prezent în bara laterală Orizonte a fișierului Festivalul de Film de la Veneția. Combinând o călugăriță cu un detectiv experimentat, Aptri reușește să capteze atenția publicului printr-o poveste violentă și imprevizibilă în timp ce comentează despre societatea romană.

(Articolul continuă mai jos – informații despre afaceri)

Totul începe cu o călugăriță care plânge, Christina (Ioana Bujarin). După o conversație misterioasă cu o altă călugăriță, aceasta a părăsit mănăstirea și a luat un taxi până în orașul vecin. Conversație lungă între ea și șoferul de taxiValerio Andrei(și un alt pasager)Valentine Popescu, care s-a întors la Veneţia la aproape trei decenii după Dan Piţa hotel de lux Prezentat în competiția principală, câștigând titlul de Leu de Argint), aflăm că Christina suferă de o boală misterioasă și trebuie să viziteze spitalul din oraș. Când o vedem intrând în cabinetul ginecologului, înțelegem situația ei. Dar povestea se va îndrepta în curând într-o altă direcție, iar a doua parte a filmului se va concentra pe detectiv (Emmanuel Parvo) Ancheta.

Pentru cei cărora le este frică miracol Va fi contraclimat la fel ca unele dintre celelalte filme românești, fiți siguri: Apetri reușește să creeze un sentiment de urgență și tensiune constantă, care nu va face decât să crească pe tot parcursul filmului înainte de a se termina cu explozie. Este un mod impresionant prin care regizorul face publicul conștient de trecerea timpului și de modul în care totul se întâmplă non-stop. Pe măsură ce urmăm itinerariul Christinei între mănăstire și oraș, apoi urmăm din nou pe inchizitor pe aceeași cale, miracol Se dovedește a fi o afacere impresionant de echilibrată.

Pe lângă scenariul lui Apetri, actoria este unul dintre cele mai mari puncte forte ale filmului. Bujarin este cu siguranță una dintre cele mai promițătoare tinere actrițe din România, după rolul principal din Bogdan Teodor Ultiano. Miei îi lipsește răzbunarea [+see also:
interview: Bogdan Theodor Olteanu
]
Și rolul ei esențial în cel al lui Ruxandra Ghițescu Otto Barbarul [+see also:
film review
interview: Ruxandra Ghiţescu
]
. Privind-o, simțim criza profundă în care a alunecat viața Christinei și contrastul enorm dintre dorința ei de a deveni călugăriță și sarcina ei nedorită. Dar și mai impresionant este Pârvu (care este și regizor, iar a doua lui caracteristică, Mikado [+see also:
film review
interview: Emanuel Pârvu
]
, va fi afișat în San SebastiLa Festivalul de Film mai tarziu in luna aceasta).

Cu ajutorul unora dintre cele mai bune replici din cinematografia românească anul acesta, Pârvu a oferit o performanță impresionantă care i-ar putea câștiga Premiul Gopo pentru cel mai bun actor în 2022 sau 2023, în funcție de faptul că miracol Este lansat local anul acesta sau anul viitor. Obsesia personajului său pentru rezolvarea cazului îl face să-și ia libertatea cu un proces echitabil al poliției, care poate invita publicul să se gândească dacă există un motiv ulterior pentru acțiunile sale. Totuși, interacțiunile sale cu alte personaje (călugărițe, doctori, diverși asociați și bărbatul despre care se crede că este făptuitorul) se transformă într-un anumit comentariu social, creând un conflict între viziunea directă a Inchizitorului asupra realității și amestecul ineficient de fatalism, credință și superstiție. care părea să pătrundă în provinciile romane.

READ  It was the Food Network Star 75 - Deadline

miracol Produs de The East Company Productions (România), coprodus de Cineart TV Praga (Republica Cehă) și Tasse Film (Letonia). Vânzările internaționale sunt gestionate de Memento International.