Recenzie Moxie | The Hollywood Reporter

12:00 PM PDT pe 01.03.2021

de

Inko Kang

Amy Buehler îi conduce pe nou-veniții Hadley Robinson și Niko Hiraja într-o poveste bazată pe mișcarea Riot Grrrl de pe Netflix.

Introducere în noua dramă pentru adolescenți de la Netflix Moxie – O elevă din clasa a unsprezecea în prezent, inspirându-se din amintirile mamei sale Riot Grrrl pentru a-și face școala mai potrivită pentru fete printr-un zen feminist anonim – în același timp, imaginația Gen X total credibilă și transparentă a semnificației sale culturale pentru generația Z .

Adolescenții de astăzi pot accesa cu ușurință conținut și analize mai feminine – cu privire la aspecte de la relativ banale la extrem de serioase, în orice număr de postări și platforme – decât oricare dintre ele poate consuma într-o viață. Poate că un film mai inteligent întreabă de ce acest complex feminin-industrial înfloritor, strălucitor, orientat spre tineret (care a susținut probabil tinerii) Boxmart Adorația duo-ului față de RBG este mai puțin ecoul studențelor de pe Rockport High decât broșura DIY despre furie și dezgustări în care Vivian (Hadley Robinson) se stochează în secret în băile fetelor, în speranța că vor găsi aliați cu aceeași idee. Dar Moxie Există în propria lume autonomă – o lume care seamănă puțin cu a noastră.

Deși a jucat împreună cu regizorul Amy Poehler ca mama lui Vivian, Moxie Cu siguranță nu este Noaptea de sâmbătă în direct alaun Adică fete (Cine primește numele verificat aici). Glume sunt împrăștiate despre ea, dar urmarea lui Buhler pentru toamna anului 2019 Vin de țară Este o problemă destul de serioasă – o caracteristică echivalentă a unei feministe albe care oferă fiicei sale, nepoatei sau sinelui ei mai tânăr o discuție sinceră (dacă se intersectează în mod conștient) despre importanța autoapărării și a ceea ce este corect. Este genul de film care are nevoie de o atingere ușoară sau de mult umor pentru a evita să te simți excesiv de părinți. Moxie el nu are.

Adaptat din romanul cu același nume al lui Jennifer Matthew din 2017, filmul îi oferă cel puțin protagonistului genul de triunghi amoros spinos cu care sper să vină mai multe povești despre adolescente: sosirea unui nou prieten care provoacă în mod neașteptat cel mai bun dintre prietenii. Vivian este prietenă cu Claudia (Lauren Tsai) încă de la grădiniță, dar noua fată Lucy (Alicia Pascual Peña) scoate la iveală o latură mai asertivă și politică a lui Vivian pe care Claudia o vedea rar. Vivian este motivată parțial de a vedea mici nemulțumiri la școala ei prin doi ochi noi – cel al lui Lucy, care a fost vizată din cauza sincerității (și, eventual, a rasei) ei, Mitchell (Patrick Schwarzenegger), căpitanul echipei de fotbal și un favorit al statutului. Director de implementare Quo Shelly (Marcia Jay Harden)).

Îmbrăcată (pe care o numește „moxie”), Vivienne se preface că este doar o altă fată timidă și persistentă în fiecare zi și încearcă să lanseze o mică revoluție noaptea, propunând proteste împotriva politicilor sexiste ale școlii, cum ar fi codul vestimentar care pedepsește fetele in primul loc. Ei sunt studenții de culoare – cu excepția Claudiei – care nu au fost niciodată apreciați de administrație sau preferați de colegii lor care s-au concentrat mai întâi asupra mesajului de rezistență Zayn. Dar demonstrațiile Instagram și grevele din clasă au crescut rapid în provocări mai mari și mai evidente la cultura școlară micro-agresivă – o schimbare care îl entuziasmează pe Vivienne, dar plasează o recompensă ipotetică asupra identității persoanei din spatele postului.

Scenariștii Tamara Chistna și Dylan Mayer au aprofundat în cele din urmă Vivian ca personaj făcându-o impecabilă – corectitudinea ei se transformă uneori într-o stare de sfințenie, mai ales atunci când conștientizarea feministă în creștere în rândul fetelor din școală nu se traduce rapid în schimbări tangibile ale administrației. (Bine ai venit în lume, iubito!) Dar nou-născutul Robinson o joacă pe Vivienne frustrant, ca fata de alături; Scenele sale nu au o scânteie de control pe ecran, care ar fi utilă în special în unele momente acre ale filmului. Dacă Moxie Lansând o superstar, probabil este actorul transformat în patinator, Niko Hiraja, care joacă rolul lui Seth îndrăgostit de Vivian, cu un farmec calm și o sinceritate demnă de silit.

Cartea lui Matthew este situată într-un oraș mic din Texas, unde lingușirea cu vedete de fotbal precum Mitchell are cel mai mult sens. Poehler pare să-și fi setat filmul în Anytown – o alegere pe care trebuia să o facă Moxie Mai universal, dar sfârșește prin pătarea unei mari mușcături. Nemulțumirea Rockport High Girls se simte prin Zayn Vivienne pare publică, ruptă din titluri și articole din reviste și nu specifică personajelor sale (înapoi). Si in timp ce Moxie Heralds Crossover Abordând preocupările fetelor de culoare, fata trans (Josie Tota), fata din scaunul cu rotile (Emily Hopper), sportivii și chiar fetele care au fost identificate ca „fierbinți” și dorite de băieți (Sabrina Haskett), Este greu să nu observi că se simt mai mult ca asteriscuri ale mișcării feministe Vivian decât ca parte integrantă a acesteia.

Dar MoxieCea mai mare dezamăgire a sa este presupusul său punct culminant impresionant, care este atât de frustrant și neînvățat, încât risipește orice bunăvoință pe care filmul o obținuse în ultimele două ore. Este un ambalaj nefericit pentru MoxieBunele intenții sunt extrem de disproporționate, ceea ce în cele din urmă încetinește implementarea.

Distribuitor: Netflix
Distribuție: Hadley Robinson, Lauren Tsai, Patrick Schwarzenegger, Alicia Pascual Pena, Nico Hiraja, Amy Buehler, Marcia Jay Harden, Ike Barenholtz, Clark Gregg
Regizor: Amy Poehler