Recenzie: Săptămâna Mare – Senoropa

Berlinale 2024: O dramă istorică de Andre Cohn care analizează ciclul violenței prin povestea unui proprietar de hotel evreu din mediul rural românesc.

Recenzie: Săptămâna Mare

Nicoletta Lefter, Doro Bem și Mario Giorgio Dino în Saptamana Sfanta

La sfârșitul secolului al XIX-lea, un curent antisemit a început să se infiltreze în lumea politică și literară a României, întrucât unii dintre cei mai cunoscuți scriitori și poeți ai țării și-au folosit lucrările pentru a stârni ura împotriva comunității evreiești locale. Ion Luca Caragialicel mai cunoscut dramaturg al țării și un aprig campanie împotriva antisemitismului românesc, a scris novela torță de Pașteexplorând conflictul dintre cârciumarul din satul evreu și sătenii ortodocși. Andre CohenConvingător Saptamana Sfanta [+see also:
interview: Andrei Cohn
]
examinare în Berlinale Forum, citează romanul, arătând modul în care un ciclu de violență ia naștere și escaladează, ducând la tragedie.

(Articolul continuă mai jos – Informații comerciale)

Documente fierbinți EFP în interior

Protagonista este Lipa (Doro Beamun excelent actor de scenă în primul său rol major de film), un hangiu evreu care locuiește cu soția sa Sura (Nicoletta Lefter(Și fiul său cel mic, Eli)mario dino) în mediul rural românesc la începutul secolului al XIX-lea. Viața lui Lipa nu este lipsită de provocări, deoarece el trebuie să facă față cu partea echitabilă de bețivi locali și clienți nemulțumiți, care sunt dornici să-l acuze că este zgârcit sau că îi înșeală. Dar cea mai mare problemă a lui este asistentul său, Georgie (excelent Cyprian Cherichich), un român care nu face bine și întotdeauna răspunde și face rar ceea ce i se cere. Conflictul dintre proprietarul hotelului și Georgi escaladează în timpul Săptămânii Mare ortodoxe, o sărbătoare care nu are sens pentru Lipa, dar foarte importantă pentru comunitatea majoritară ortodoxă locală…

Saptamana Sfanta Îți aduce în minte Radu Jude Efrem! [+see also:
film review
interview: Radu Jude
]
Acesta explorează o serie de microagresiuni care lărgesc abisul dintre Lipa și săteni. Filmul poate fi plasat în urmă cu mai bine de un secol într-un sat românesc sărac, dar ajutat de performanțele excelente ale actorilor principali, filmul reușește să devină o meditație universală, relevantă și oportună asupra xenofobiei. O multitudine de dispozitive sunt folosite pentru a crea conflictul, asupra căruia Cohn își menține controlul complet, pentru a crea un tango de care este imposibil de îndepărtat privirea – un dans bazat nu pe dragoste și atracție, ci pe ură. Ceea ce vedem (ca Andrei BoticaMunca sa cu camera de filmat ține publicul la distanță) transcendend religia și antisemitismul (sunt menționați și țiganii și turcii), dând clar că oricine poate fi o victimă și oricine poate deveni un făptuitor.

Da, Saptamana Sfanta Ar fi trebuit să fie mult mai scurt, iar unele dintre secvențe ar fi trebuit să fie mai puțin ambigue, dar rezultatul nu este în niciun caz mai puțin eficient sau memorabil din această cauză. Peste un an, filmul lui Cohen are toate șansele să devină favoritul la mai multe categorii la Premiile Gobus ale industriei cinematografice românești. Această dramă de epocă devine un concurent mai puternic, deoarece oferă ceea ce atât de puține trăsături romane reușesc să facă: crearea întregului univers de la zero. Fără direcția tehnică excelentă a Christian Niculescu Și Viorica PetroviciModa, a fost foarte greu să atragi publicul și să-i faci martori la nesfințenia care se petrece pe ecran.

READ  Recenzie Moxie | The Hollywood Reporter

Saptamana Sfanta Produsă de Mandragora (România) și Bord Cadre Films (Elveția). Shellac se ocupă de vânzările internaționale.