RMN Second Look Review | Vedere și sunet

Regizorul-scenarist Christian Mungiu împachetează multe în trei personaje. Ramen Este abrevierea recunoscută internațional pentru România și, de asemenea, reprezintă Energia magnetică nucleară (În engleză, „nuclear magnetic resonance” sau Rezonanță magnetică nucleară), un fenomen în care nucleele dintr-un câmp magnetic sunt perturbate de un alt câmp magnetic din apropiere și răspund producând o frecvență de rezonanță direct proporțională cu puterea celui de-al doilea câmp magnetic. Rezonanță magnetică nucleară Principiile susțin și RMN (Imagistică prin rezonanță magnetică) scanere, dintre care unul este pus în funcțiune atunci când creierul preotului bolnav al orașului, Papa Otto (Andre Fini), este scanat; Între timp, Mungiu cercetează psihologia colectivă a orășelului Resia din Transilvania.

Contrar impresiei date de rezumat, aceasta nu este o cale simplistă în care o așezare monoculturală, monoetnică se vede „contaminată” de străini și reacționează în consecință. De fapt, Resia (Récfalva în maghiară) este aparent un model de diversitate socială, cuprinzând etnici români, maghiari, germani și romi, iar diversele lor conversații sunt o ciorbă lingvistică groasă. Traducerile sunt subtil codificate în culori: alb pentru română, galben pal pentru maghiară și roz deschis pentru alte limbi. Acest lucru poate părea ciudat în linii mari, dar este de fapt neașteptat de util, evidențiind atunci când o singură frază dintr-o limbă este aruncată într-un discurs dominat de alta, ceea ce se întâmplă destul de des.

S-ar putea crede naiv că adăugarea srilankezilor la mix nu ar face o mare diferență, dar există deja semne că Resia nu este utopia trandafirie pe care Chela (Judith State) și șefa ei, Madame Denise (Ursulia Moldova), ar fi făcut-o. ca. Să propună în aplicația brutăriei lor Uniunea Europeană finanțare, precum și în apelul lor către lucrătorii migranți pentru a compensa lipsa de interes local față de locurile de muncă pe care le oferă. În primul rând, Matthias (Maren Gregor), un muncitor invitat la un abator german, este forțat să se întoarcă acasă după ce supervizorul său este agresat pentru că l-a numit „țigan leneș”. Încercarea lui zbuciumată de a relua legătura cu soția sa, Anna (Macrina Bârldeanu), și cu fostul său iubit, Cella, domină prima jumătate a filmului; În mod clar, niciunul dintre ei nu se aștepta la întoarcerea lui („Ce faci aici?” este înlocuitorul cu jumătate de inimă al Annei pentru bun venit).

READ  Castlevania: Nocturne Sezonul 1 Recapitulare Ghid: Toate cele 8 episoade revizuite

Matthias încearcă apoi să construiască o relație cu fiul său în vârstă de opt ani, Rudi (Mark Bellinissi), care pare să fi surd după ce a văzut ceva terifiant în pădurea din apropiere. Dar când Matthias îl învață pe Rudy tehnici de supraviețuire de bază (și expresii precum „Cei cărora le este milă mor întâi; vreau să mori ultimul.”), este acesta un tată care transmite cunoștințe acumulate cu greu de-a lungul generațiilor sau îl pregătește pe Rudy pentru izbucnire el crede că este? nici o scăpare? Sau poate că aceasta este doar o reacție neclintită la faptul că Anna i-a învățat-o pe Rudy lucruri cum ar fi tricotat? Cel mai apropiat lucru de un protagonist singuratic din această pânză întinsă pe ecran lat, Matthias este, de asemenea, întruchiparea umană a diferitelor prejudecăți și contradicții expuse în mod regulat în altă parte.

Maren Gregor ca Matthias și Mark Bellinisi ca Rudy în RMN (2022)

Munții, lacurile și pădurile – cel puțin una dintre aceste caracteristici este vizibilă în aproape fiecare fotografie în aer liber – contribuie la crearea unui sentiment minunat al locului. O atenție similară acordată detaliilor topografice și situaționale a fost un aspect al Mungiu Dincolo de dealuri (2012); Cele două filme împărtășesc și o fascinație pentru ritual, care este evidentă în ambele filme Ramen Sub formă de proceduri de lucru în abator și brutărie. Aceasta nu este doar o similitudine superficială: mănăstirea ortodoxă Resia și mănăstirea ortodoxă din vârful dealului din filmul anterior sunt conduse după reguli sociale și culturale complexe și adesea nerostite.

Ca în filme ca vestul (2002) care a atins și rasismul și tentațiile Occidentului și absolvire (2016), care ridică și o dilemă complexă, Mungiu are grijă să prezinte toate laturile argumentului. Da, este adevărat că srilankezii fac joburi pe care niciunul dintre localnici nu și le dorea, dar asta pentru că brutăria oferea o ofertă foarte neatractivă (salariu minim, avantaje minime). Pe măsură ce acordă mai multă atenție noilor ei angajați, Chela se separă din ce în ce mai mult de restul orașului. Ea cântă violoncel într-o trupă locală, dar este văzută frecvent acasă singură, încercând să stăpânească „Tema Yumeji” a lui Umebayashi Shigeru (declanșând inevitabil amintiri despre aparițiile frecvente ale muzicii respective în Wong Kar-wai). În starea de spirit pentru dragoste, 2000 – un alt film despre o viață condusă fără tragere de inimă de presiunea înăbușitoare a societății). Întrucât Chila se află în minoritatea maghiară, ea deschide fără să vrea rupturi între comunitățile stabilite din Resia. (Deși romanul lui Recchia este fictiv, Mungiu a fost inspirat de un incident similar petrecut în satul transilvănean Detro în ianuarie 2020.)

READ  Opiniile lui Lance Armstrong despre sportivii trans l-au transformat într-un răufăcător de reality TV

în 4 luni, 3 săptămâni și 2 zile (2007), Mungiu a prezentat o scenă înfiorătoare a unei petreceri într-o singură filmare de șapte minute, cu camera privind fix la o femeie forțată să vorbească fără sens în timp ce era intens îngrijorat de o prietenă care tocmai a suferit un avort ilegal. El ridică ante Ramen Cu o lovitură continuă de 15 minute în care resentimentele fierbinți ale orășenilor se răsfrâng sub forma unor tirade furioase, xenofobe, care vizează Chila, doamna Dennis și Matthias, care stau stângaci în față și absorb fiecare salvă verbală. Telespectatorii britanici pot fi deosebit de sensibili la scepticismul intens cu privire la Uniunea Europeană, care este văzută pe plan intern ca o putere colonială, precum imperiile otomane și habsburgice din secolele trecute; Nici nu vor trece cu vederea ridicolul românilor, care sunt adesea demonizați de politicieni populiști precum Nigel Farage ca întruchipare a migrației nedorite către Europa. Regatul UnitEi se comportă exact în același mod atunci când se confruntă cu situații de imigrare nedorite.

Ca întotdeauna, Mungiu oferă memorii frumoase, neașteptate, ca cercetătorul francez Ben (Victor Bendera), care este finanțat de… Uniunea Europeană Pentru a evalua populația de urși din România, ceea ce este ironic („De ce nu poate număra ursii în propria țară?”). Ben nu numai că este ambasadorul vestic al filmului, dar face parte dintr-o temă recurentă a ursului, de la posibilitatea ca Rudy să fi avut o întâlnire apropiată cu un urs la început (nu spune el), până la costumele de urs purtate de localnici. În timpul sărbătorilor, ceea ce poate fi sau nu articolul real apare ca punct culminant Supranatural. Chiar și replica ursuleților de pluș servește ca o reamintire constantă a la ce poate fi redusă umanitatea atunci când cedează în mod colectiv la mai multe impulsuri de bază. Ramen Este un film profund incomod, dar asta nu este o surpriză pentru Mungiu: puțini cineaști actuali îi pot egala capacitatea de a privi în abis și apoi de a oferi o relatare neliniștitor de elocventă.

READ  Muzeul Fotbalului din București, primul de acest gen din România, se va deschide pe 1 noiembrie

R.Mn interior Regatul Unit Cinematografele începând cu 22 septembrie.