Twitter renunță la etichetele „afiliat de stat” și „finanțat de guvern” | Știri din rețelele sociale

Xinhua din China și RT din Rusia nu mai sunt clasificate drept mass-media de stat după schimbări neanunțate.

Twitter și-a renunțat la etichetele „de stat” și „finanțat de guvern” pentru mass-media în cea mai recentă schimbare radicală a influentei platforme de socializare.

Începând de vineri, agenția de presă Xinhua din China, Global Times și radioul rus nu au mai fost identificate ca mass-media de stat în urma schimbărilor neanunțate.

Posturile occidentale finanțate din fonduri publice, inclusiv National Public Radio (NPR) din Statele Unite, BBC din Regatul Unit și CBC din Canada nu mai poartă eticheta „finanțată de guvern”.

Pagina de Twitter care descrie politicile platformei în mass-media susținută de stat pare să fi fost eliminată.

Cele mai recente modificări vin după săptămâni de controverse cu privire la clasificarea de către Twitter a conturilor media de stat și finanțate de stat aflate în proprietatea lui Elon Musk.

Luni, Public Radio New Zealand a amenințat că va părăsi site-ul după ce a protestat că eticheta „finanțată de guvern” a sugerat în mod greșit că guvernul Noua Zeelandă a exercitat influență asupra conținutului său editorial.

NPR și Serviciul Public de Radiodifuziune au anunțat în ultimele zile că nu vor mai posta pe site în semn de protest față de ceea ce descriu ca fiind eforturile lui Musk de a le submina legitimitatea.

Înainte de achiziționarea Twitter de către Musk, în valoare de 44 de miliarde de dolari, anul trecut, eticheta „media de stat” era rezervată portavocelor guvernamentale precum Xinhua din China și RT din Rusia.

READ  Organizația Națiunilor Unite se întâlnește acolo unde principiile fundamentale sunt amenințate

Twitter la începutul acestei luni a adăugat pentru scurt timp eticheta „media de stat” la NPR, care primește finanțare publică, dar oferă o acoperire critică a politicilor guvernului SUA, atrăgând condamnări din partea radiodifuzorului și a susținătorilor săi.

Musk a sugerat ulterior că decizia a fost o greșeală, recunoscând că „s-ar putea să nu fie exact” să caracterizezi NPR drept mass-media de stat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *