22 de seturi de gemeni au încercat diete vegetariene și cu carne. Iată cum le-a fost sănătatea

El se uita: În cele mai tari tendințe alimentare pe bază de plante

În dezbaterea de lungă durată asupra faptului dacă o dietă fără carne sau o dietă plină de carne promovează o sănătate mai bună, un nou studiu pune în considerare beneficiile unei diete fără carne.

Cercetătorii de la Universitatea Stanford au examinat starea de sănătate a 22 de seturi de gemeni identici adulți pentru a vedea cât de bine s-au descurcat atunci când unul dintre gemeni a urmat o dietă vegetariană sau fără produse de origine animală, iar celălalt geamăn a mâncat o dietă plină de animale și plante de peste 20 de ani. . două luni.

Studiul a fost publicat pe 30 noiembrie în Gamma Network Journal este deschisS-a uitat în mod specific la sănătatea cardiovasculară a gemenilor, inclusiv nivelul de colesterol, nivelul de zahăr, nivelul de insulină și greutatea corporală.

După opt săptămâni de dietă, frații gemeni care au urmat o dietă pe bază de plante au pierdut mai mult în greutate, și-au scăzut colesterolul LDL sau colesterolul „rău” și au observat niveluri mai scăzute de insulină, potrivit rezultatelor studiului.

„Rezultatele acestui studiu sugerează că o dietă sănătoasă pe bază de plante oferă un avantaj protector cardiometabolic semnificativ față de o dietă sănătoasă omnivoră”, au scris autorii studiului.

Fotografii de stoc/Getty Images

Doi oameni care stau la o masă împreună și iau prânzul acasă.

Descoperirile studiului se bazează pe cercetări anterioare care au arătat că dietele vegetariene sunt mai bune decât dietele non-vegetariene când vine vorba de sănătatea cardiovasculară.

Un studiu publicat anul trecut a constatat că o dietă pe bază de plante poate adăuga ani la viață. Pentru acel studiu, Cercetători din Norvegia Cercetătorii au folosit modele computerizate pentru a compara dieta occidentală tipică – care se bazează în mare măsură pe proteine ​​animale, produse lactate și zahăr – cu o dietă vegetariană mai ideală, bogată în fructe, legume, fasole și cereale și puțină pe proteine ​​animale.

READ  Vijaya Kalakada a ajutat la lupta împotriva tumorii cerebrale

Mai multe: De ce un influencer vegan a trecut la produse de origine animală după 4 ani

Potrivit modelelor computerizate, un tânăr de 20 de ani care urmează o dietă vegetariană ar putea adăuga 10 ani la viață. Potrivit studiului, o persoană de 80 de ani care a început o dietă vegetariană ar putea adăuga trei ani la speranța de viață. Publicat în februarie 2022 în PLOS Medicine.

Ceea ce face ca studiul de la Stanford să fie diferit este utilizarea de gemeni care au aceeași structură genetică și factori de mediu care contribuie, potrivit autorilor studiului.

„Deoarece gemenii identici au ADN aproape identic și multe experiențe comune (de exemplu, creșterea, regiunea geografică în care au crescut și expunerea similară la alte variabile), diferențele observate în rezultatele sănătății după adoptarea diferitelor modele alimentare pot fi în mare parte atribuite dieta în sine”, au scris autorii.

O dietă vegană este un mod de a mânca care constă în cea mai mare parte sau în întregime din alimente derivate din plante, inclusiv legume, cereale, nuci, semințe, leguminoase și fructe.

MAI MULT: Consumul unei diete mai bazate pe plante vă poate adăuga ani de viață, arată studiul

Dietele vegetariene constau în mod obișnuit în consumul puțin sau deloc de alimente de origine animală și diferă de dietele vegetariene, care elimină toate alimentele și produsele de origine animală, și de dietele vegetariene, care elimină toată carnea, peștele și păsările de curte.

Dietele vegetariene se concentrează adesea pe alimente integrale.

Kanithra Sekaran, MD, este rezident în medicină internă și membru al Unității Medicale ABC News.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *