Cursa internațională de film: o prezentare critică

În ultimii doi ani, Premiul Academiei pentru Excelență Internațională a fost un rezultat impus. Atât cu „Parazit”, cât și cu „Țigani”, întrebarea principală a fost ce alte categorii vor lua și într-una dintre realizările istorice pe care mulți le amintesc acum cu tristețe ca „ultimul lucru bun care s-a întâmplat înainte de blocare”, „Parazitul” a luat ambele premii.Internationala si cea mai buna poza anul trecut.

De data aceasta, niciunul dintre candidații internaționali nu a obținut cea mai bună lovitură din cap, dar asta nu înseamnă că nu există un prim candidat. Filmul danez „Another Tour”, un film frumos și dulce-amărui despre o bandă de profesori care își beau alcool în timpul crizelor de vârstă mijlocie, este în mod clar un favorit, mai ales după ce a fost plăcut surprins de nominalizarea lui Thomas Winterberg. În ultimii 40 de ani, obținerea semnului de cap al unui regizor a garantat un câștig internațional la Oscar, stimulat de popularitatea superstarului Mads Mikkelsen, care a susținut una dintre cele mai bune interpretări ale sale. A patra victorie internațională la Oscar în Danemarca va fi dificilă Voi fi dur. A invidia.

De la cea mai așteptată nominalizare la cea mai mică: debutul internațional al Tunisiei vine pentru filmul relativ invizibil Omul care și-a vândut pielea, singurul dintre cele cinci filme disponibile în prezent publicului. În ciuda excelentei schimbări centrale a lui Yahya Mahaini, filmul lui Kawthar Bin Haniyeh este un amestec inegal și, uneori, instabil, dintre lumea artei satirice și a dramelor refugiaților. Deci, deși este încurajator să vezi un film african în nominalizări – acesta va fi doar al 10-lea pe întreg continentul – apariția sa este cu siguranță cea mai mare surpriză din categorie.

READ  Netflix lansează un joc realizat de dezvoltatorul român Amber

Singura nominalizare asiatică la „Better Days” pentru Hong Kong a fost, de asemenea, neașteptată, deși mai puțin. Se pare că lista scurtă pentru „Un soare” din Taiwan a avut o creștere târzie, mai ales când a apărut pe Netflix. Dar povestea de dragoste plină de viață a lui Derek Tsang, care prezintă o interpretare centrală înfricoșătoare a actriței Chu Dongyu, este o incluziune demnă și, fără îndoială, are o caracteristică importantă bazată pe probleme în evidențierea fenomenului tulburător al agresiunii în școlile chineze.

Însă pentru comentarii sociale, nu ar putea exista un candidat mai bun decât „Colectivul” românesc, un documentar esențial care joacă ca un thriller procedural care investighează nelegiuirile medicale și gestionarea defectuoasă politică după un incendiu mortal într-un club de noapte din București. De asemenea, a câștigat o nominalizare la documentare, care este, în mod surprinzător, prima nominalizare la film internațional pentru România, acasă la unul dintre cele mai respectate cinematografe naționale din lume din ultimele decenii. Chiar dacă câștigă în ambele categorii (iar câștigătorii documentarelor tind să fie titluri în limba engleză), dublele nominalizări pentru Alexander Nanao ar trebui să contribuie cu siguranță la găsirea publicului larg pe care îl merită (difuzează pe Hulu).

Publicul construiește, de asemenea, pentru audiența oribilă și emoțională din Bosnia și Herțegovina „Quo Vadis, Aida?” S-ar putea să îi ofere cea mai bună șansă de a depăși „o altă rundă” în evaluarea finală. Jasmila Upani este o relatare impresionantă a masacrului de la Srebrenica, axat pe performanța distructivă centrată pe oțel a lui Jasna Đ și Ri. În Fair World, ar fi candidat și la premii de actorie, dar atunci când produce o categorie incontestabilă de trei filme, dintr-o listă scurtă de 15 filme care reprezintă diversitatea cinematografiei mondiale mult mai bună decât în ​​anii precedenți, există motive să sărbătorim – poate încă o rundă.? În arena internațională în 2021.

READ  Netflix conduce „Wednesday” pentru Gina Ortega, Christina Ricci