Mersul pe jos timp de 11 minute poate reduce riscul de cancer și boli de inimă

Ce se întâmplă dacă ți-aș spune că ai putea să iei o pastilă în fiecare zi, care ar scădea riscul de apariție a bolilor de inimă, ar preveni mai multe tipuri de cancer și chiar s-ar reduce șansele de moarte prematură? Această pastilă nu există (încă), dar într-unul dintre cele mai mari studii de până acum, cercetătorii de la Universitatea din Cambridge au descoperit următorul lucru cel mai bun: 11 minute de activitate fizică zilnică.

Ai citit corect. Puțin peste 10 minute de mers pe jos, de alergare, de a face sport, de a face sport sau de a face orice altă activitate – practic orice altceva decât așezarea sau culcarea – au redus riscul de cancer cu 10%, bolile de inimă cu 19% și decesul din orice cauză. cu 23 la sută, comparativ cu lipsa de activitate. Aceste rezultate provin dintr-o meta-analiză a unor studii care au analizat peste 30 de milioane de oameni în total și au fost Postat pe 28 februarie în British Journal of Sports Medicine.

„Știm că activitatea fizică, cum ar fi mersul pe jos sau cu bicicleta, este bună pentru tine, mai ales dacă simți că îți crește ritmul cardiac”, a spus coautorul studiului și cercetător în domeniul sănătății publice de la Universitatea din Cambridge. James Woodcock a spus V Comunicat de presă. „Dar ceea ce am descoperit este că există beneficii semnificative pentru sănătatea inimii și un risc redus de cancer, chiar dacă poți gestiona doar 10 minute în fiecare zi”.

Organizația Mondială a Sănătății recomandă ca adulții să facă cel puțin 150 până la 300 de minute de activitate fizică pe săptămână, care corespunde la 21 până la 43 de minute pe zi. Dar, în analiza cercetătorilor, autorii au descoperit o relație doză-răspuns între activitate, boli de inimă, cancer și deces – adică cu cât mai multă activitate, cu atât mai bine. Cu toate acestea, au descoperit că chiar și mai puțin decât cantitatea recomandată de exerciții fizice poate avea beneficii semnificative. Între timp, activitatea care a îndeplinit recomandările OMS a fost asociată cu un risc mai mic de cancer cu 15%, cu un risc mai mic de boli cardiovasculare cu 29% și cu o rată de deces cu 31% mai mică în comparație cu inactivitatea.

READ  NASA amână lansarea SpaceX Crew-3 până pe 3 noiembrie

„Dacă ești o persoană care consideră că ideea de 150 de minute de activitate fizică de intensitate moderată pe săptămână este puțin descurajantă, descoperirile noastre ar trebui să fie o veste bună”, spune epidemiologul de activitate fizică de la Universitatea din Cambridge. coautorul studiului, Soren Bragg, a declarat în comunicatul de presă.

acum doi aniO altă meta-analiză a unui grup din Norvegia a analizat modul în care atât activitatea, cât și timpul de ședere au afectat riscul de deces în studii care au inclus în mod colectiv peste 44.000 de persoane. Cercetătorii au descoperit că șederea pentru perioade lungi de timp a crescut riscul de deces al participanților, deși nivelurile ridicate de activitate fizică ar putea contracara unele dintre aceste efecte negative.

Dacă toate acestea par nerezonabile, știți că există motive pentru a fi precaut cu privire la rezultate. În primul rând, reducerile de risc ale autorilor pot părea mari, deoarece sunt comparate cu cazul foarte neobișnuit (dacă nu complet neplauzibil) al unei persoane care nu face absolut nicio activitate fizică pe săptămână. Cu toate acestea, au existat comparații semnificative de făcut între grupuri mai relevante de oameni: de exemplu, cineva care a fost activ timp de 21 de minute pe zi avea un risc cu 8% mai mic de a muri, comparativ cu cineva care a fost activ timp de 11 minute.

Atât această meta-analiză, cât și 2020 se bazează pe datele studiului observațional, ceea ce înseamnă că participanților nu li se cere să-și schimbe obiceiurile. Din acest motiv, cercetătorii nu pot fi siguri că au controlat posibilele diferențe care stau la baza între oameni mai mulți și mai puțin activi.

READ  „Magia” cuantică și haosul găurii negre ar putea ajuta la explicarea originii spațiu-timpului

În cadrul studiului, cercetătorii atribuie cel puțin o parte din descoperirile grave unui fenomen numit cauzalitate inversă. Ceea ce înseamnă aceasta este că rezultatele pe care le-au studiat – în special, un diagnostic de cancer – pot determina o persoană să fie mai puțin activă fizic, nu invers. De exemplu, cancerul are mai multe șanse să facă o persoană mai puțin activă din punct de vedere fizic din cauza „cărei adesea lungi către dizabilitate și boală”. Potrivit autorilor lui A.I Oncologie Gamma cometariu. Cancerul, la rândul său, crește și riscul de deces al unei persoane.

În plus, unele dintre studiile pe care le-au analizat au exclus persoanele cu afecțiuni de bază, în timp ce altele nu; Autorii raportează că studiile care nu au exclus oamenii pe baza unor afecțiuni preexistente au avut tendința de a vedea asocieri mai puternice între activitatea fizică și deces, boli de inimă sau cancer, întărind dovezile pentru cauzalitate inversă.

Cu toate acestea, este probabil ca activitatea fizică să joace un rol în prevenirea cancerului, bolilor de inimă, cancerului și, în cele din urmă, a morții. poate exersa Îmbunătățiți sănătatea inimii Prin încetinirea ritmului cardiac al unei persoane, scăderea tensiunii arteriale și creșterea nivelului de colesterol „bun”. In conformitate cu Institutul National al CanceruluiActivitatea fizică poate reduce anumite hormoni și molecule de semnalizare, poate reduce inflamația și poate îmbunătăți sistemul imunitar – toate acestea pot reduce riscul de a dezvolta și dezvolta cancer.

Sau, așa cum spune Brage: „Mai bine să faci ceva activitate fizică decât să nu faci nimic”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *